Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSI 476DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
Ders İçeriği Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
2Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmek.
3Bireysel sorunların neler olduğu ve nasıl başa çıkabileceklerini öğretmek
4Normal dışı davranışların nedenlerini anlamak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001245           
ÖK 0022  3  4 5     
ÖK 0032  4  5       
ÖK 0042   5  4      
Ara Toplam84575 945     
Katkı21121021100000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6318
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1ALAATTİN OĞUZ
Detay 2020-2021 Bahar1BELGÜZAR NİLAY TÜRKAN
Detay 2019-2020 Bahar1BELGÜZAR NİLAY TÜRKAN
Detay 2018-2019 Bahar1BELGÜZAR NİLAY TÜRKAN
Detay 2017-2018 Bahar1FATMA ÖZGÜN ÖZTÜRK
Detay 2016-2017 Bahar1HAYRETTİN AKYILDIZ
Detay 2015-2016 Bahar1HASRET KÖKTEN
Detay 2014-2015 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR
Detay 2013-2014 Bahar1HATİCE ASLI ÇAVUŞOĞLU AKSOY
Detay 2012-2013 Bahar1GÜNEY ÇEĞİN
Detay 2011-2012 Bahar1GÜL AKTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSI 476 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
FEN B0119 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
İçerik Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Bozukluklarına Giriş
2 Sosyolojide suç, patoloji ve anormal
3 İşlevselcilik, E. Durkheim
4 Sosyal düzensizlik ve çözülme, Park, Mills
5 Anomi, Merton, Durkheim
6 Foucault ve biyopolitika
7 Marx, Çatışmacı yaklaşım
8 Ara sınav
9 Freud: Psikoanalitik yaklaşım
10 Ayrıştırıcı İlişkilendirme ve Nötralizasyon, Sutherland, Cressey
11 Kontrol yaklaşımı
12 Damgalama ve sapma
13 Siyaset ve sınıflar
14 Temel psikolojik yaklaşımlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları