Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
COG 405COĞRAFYA ÖĞRETİMİ VE YÖNTEMLERİ2 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Coğrafya öğretiminin temel yöntemlerini öğrenmek
Ders İçeriği Coğrafya eğitiminin temel kaynakları (konum analizi, coğrafi temalar, coğrafi beceriler, tutum ve değerler) coğrafyanın temel kavramları (mekân, yer, ölçek, bölge, konum, dağılış, mekânsal etkileşim, peyzaj, değişim) çerçevesinde ele alınarak, pratik uygulamalar eşliğinde öğrencilere nasıl “coğrafi bilinç” kazandırılacağı amaçlanmaktadır. Etkili öğrenme yöntemlerinin coğrafya öğretimde uygulanması. Aktif öğrenme nedir, ne değildir? Aktif öğrenmenin kuramsal temelleri, coğrafya öğretiminde uygulanabilecek aktif öğrenme yöntem ve teknikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Coğrafya öğretiminin temel kaynaklarını ulaşmasını öğrenir
2Öğrencilere nasıl “coğrafi bilinç” kazandırılacağı açıklayabilir
3Coğrafi algı ve mekan analizi yöntemlerinin öğrencilere nasıl kazandırılacağını kavrar
4Coğrafi beceri ve tutum geliştirme yöntemlerini örneklerle açıklayabilir
5Sınıf dışı öğrenme açısından coğrafi mekanı kullanma becerisi kazanır
6Öğrencileri ile bir arazi çalışması planlayarak uygulayabilir
7Kavram yanılgıları hakkında farkındalığı artar
8Coğrafi konulara uygun aktif öğrenme yöntem ve teknikleri seçebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
ÖK 007            
ÖK 008            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11212
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması2510
Materyal Tasarlama/Uygulama2510
Okuma2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1CENNET ŞANLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
COG 405 COĞRAFYA ÖĞRETİMİ VE YÖNTEMLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. CENNET ŞANLI csanli@pau.edu.tr FEN B0211 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Coğrafya öğretiminin temel yöntemlerini öğrenmek
İçerik Coğrafya eğitiminin temel kaynakları (konum analizi, coğrafi temalar, coğrafi beceriler, tutum ve değerler) coğrafyanın temel kavramları (mekân, yer, ölçek, bölge, konum, dağılış, mekânsal etkileşim, peyzaj, değişim) çerçevesinde ele alınarak, pratik uygulamalar eşliğinde öğrencilere nasıl “coğrafi bilinç” kazandırılacağı amaçlanmaktadır. Etkili öğrenme yöntemlerinin coğrafya öğretimde uygulanması. Aktif öğrenme nedir, ne değildir? Aktif öğrenmenin kuramsal temelleri, coğrafya öğretiminde uygulanabilecek aktif öğrenme yöntem ve teknikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Rol, Amaç ve Felsefe: Neden Coğrafya Öğretmeliyiz?
2 Öğrenci Öğrenmesi: Bütün Sınıflar İçin Planlama
3 Coğrafya Öğretimi: Bir strateji sorunu
4 Coğrafya Dersllerindeki Öğretim ve Öğrenmeyi Planlama
5 Arazi Çalışması ve Sınıf Dışı Öğrenme
6 Coğrafya Öğretim ve Öğrenmede BİT Kullanımı
7 Coğrafya Öğretim ve Öğrenmede BİT Kullanımı
8 VİZE SINAVI
9 Coğrafyada Aktif Öğrenme
10 Coğrafyada Kanıt Temelli Öğrenme
11 Coğrafyada Alternatif Değerlendirme
12 Gelecek İçin Coğrafya ve Eğitim
13 Öğrencilerin Öğrenim ve Başarılarına Değer Verme
14 Mesleki Gelişim: Kariyer Köprüsü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
David Lambert & David Balderstone (2010) Learning to Teach Geography in the Secondary School, Second Edition published by RoutledgeEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları