Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
COG 205KIRSAL YERLEŞMELER COĞRAFYASI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kırsal yerleşmelerin tanımı ve sınıflandırılmasını kavratmak.
Ders İçeriği Yerleşmenin tanımı, yerleşmelerin sınıflandırılması, temel kavramlar; Yerleşme tarihi, ilk yerleşmelerin ortaya çıkışını hazırlayan faktörler; Yerleşmelerin yeryüzünde dağılışı ve dağılış üzerinde etkili olan faktörler; Meskenlerin tanımı, şekilleri, planları ve fonksiyonları üzerinde etkili olan faktörler, dünya ve Türkiye’den örnekler; Köy ve köyden küçük yerleşme şekilleri, çevre ile etkileşimleri, benzerlik ve farklılıkları, planları, fiziki ve kültürel faktörlerin kırsal yerleşmeler üzerindeki etkisinin incelenmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kırsal yerleşmelerin nasıl meydana geldiği ve zaman içinde niçin değiştiğini kavrar.
2Dağınık ve toplu yerleşmelerin topografya ve su kaynakları ile ilişkisini analiz eder.
3Kırsal yerleşmelerde mesken tiplerini ekonomik faaliyetlerle ilişkilendirebilir.
4Kırsal yerleşmelerde mesken yapı malzemesini yerel iklim koşulları ile ilişkilendirebilir.
5Kırsal yerleşmeleri fonksiyonlarına göre sınıflandırabilir,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)188
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması248
Materyal Tasarlama/Uygulama248
Okuma248
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1İBRAHİM GÖKBURUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
COG 205 KIRSAL YERLEŞMELER COĞRAFYASI 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM GÖKBURUN igokburun@pau.edu.tr FEN B0211 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Kırsal yerleşmelerin tanımı ve sınıflandırılmasını kavratmak.
İçerik Yerleşmenin tanımı, yerleşmelerin sınıflandırılması, temel kavramlar; Yerleşme tarihi, ilk yerleşmelerin ortaya çıkışını hazırlayan faktörler; Yerleşmelerin yeryüzünde dağılışı ve dağılış üzerinde etkili olan faktörler; Meskenlerin tanımı, şekilleri, planları ve fonksiyonları üzerinde etkili olan faktörler, dünya ve Türkiye’den örnekler; Köy ve köyden küçük yerleşme şekilleri, çevre ile etkileşimleri, benzerlik ve farklılıkları, planları, fiziki ve kültürel faktörlerin kırsal yerleşmeler üzerindeki etkisinin incelenmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yerleşmenin tanımı
2 Yerleşmelerin sınıflandırılması
3 Temel kavramlar
4 Yerleşme tarihi
5 İlk yerleşmelerin ortaya çıkışını hazırlayan faktörler
6 Yerleşmelerin yeryüzünde dağılışı ve dağılış üzerinde etkili olan faktörler
7 Meskenlerin tanımı, şekilleri ve planları
8 Ara sınav
9 Meskenlerin fonksiyonları üzerinde etkili olan faktörler
10 Dünya ve Türkiye’den örnekler;
11 Köy ve köyden küçük yerleşme şekilleri
12 Çevre ile etkileşimleri
13 Benzerlik ve farklılıkları
14 Meskenlerin fiziki ve kültürel faktörlerin kırsal yerleşmeler üzerindeki etkisinin incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tanoğlu Ali, “İskân Coğrafyası, Esas Fikirler, Problemler ve Metod”, (Türkiyat Mecmuası, Cilt: XI'den ayrı basım), İstanbul, 1954, s.13Türkçe
Taş Kenan Ziya, “Bir İskan Şekli ve Birimi Olarak Divan” SDÜ, Fen-Edebiyat Fak. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 4, Isparta, 1999, s. 191-201; Türkçe
Tunçdilek Necdet, Türkiye İskan Coğrafyası Kır İskanı (Köy-altı İskan Şekilleri), İstanbul Üniv. Edebiyat Fakültesi Yayınları,Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları