Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PSI 476DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II2 + 08. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
Ders İçeriği Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
2Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmek.
3Bireysel sorunların neler olduğu ve nasıl başa çıkabileceklerini öğretmek
4Normal dışı davranışların nedenlerini anlamak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001   5      2
ÖK 002   5      3
ÖK 003   5      3
ÖK 004   5      2
Ara Toplam   20      10
Katkı00050000003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10110
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar1GÜNEY ÇEĞİN
Detay 2011-2012 Bahar1GÜL AKTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PSI 476 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II 2 + 0 1 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. GÜNEY ÇEĞİN gcegin@pau.edu.tr FEN B0217 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı öğrencilerin bireylerin gösterebilecekleri davranış bozuklukları konusunda kuramsal bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Bireylerin davranış bozukluklarını tanıyabilmesini hedeflenmektedir. Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütleri; DSM tanı ölçütlerine göre davranış bozuklukluları ve müdahale yöntemleri.
İçerik Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri, ergenlerde ortaya çıkan davranış bozuklukları ve belirtileri, tanı ve tedavi yöntemleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Bozuklukları Nedir?
2 Teoriler
3 Yöntemler
4 Freud
5 Jung
6 Adler
7 Reich
8 Psikoanalitik Yaklaşım
9 Şİzofreni
10 Nevrotik Birey
11 Saldırgan Dürtüler
12 Manik Depresif
13 Diğer Rahatsızlıklar
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Engin Gençtan-Davranış BozukluklarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları