Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 202TÜRK-İSLAM EL SANATLARI - II2 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı 16-18. yüzyıllar arasında İslam dinini benimsemiş ülkelerde üretilmiş küçük obje ve mimari süsleme örneklerini tanıtmak, eserleri üretildikleri tarihsel bağlamın özgül koşulları ile değerlendirebilmek.
Ders İçeriği 16. ve 18. yüzyıllar arasında üretilmiş el sanatı ürünleri ve mimariye bağlı bezeme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
116-18. yüzyıllar arasında İslam ülkelerinde üretilmiş el sanatı ve mimariye bağlı süsleme ve bezeme örneklerini tanır.
2Bölgesel üslup ve ikonografik farkları kavrar, bu farklıkların nedenleri üzerine görüş sahibi olur.
3Safevi devrinde üretilmiş el sanatı ürünlerini tanır ve değerlendirir.
4Bu eserlerin devletin benimsediği mezhep ve politik tutumu ile olan ilişkisini kavrar.
5Kacar devrinde üretilmiş el sanatı ürünlerini batılılaşma devrindeki beğenilerle birlikte okuma ve anlama yetisine sahip olur.
616-18. yüzyıl İran sanatı ile çağdaşı Osmanlı sanatı arasındaki ilişkiyi öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0015 1  22    
ÖK 0025 1  23    
ÖK 0035 1  13    
ÖK 00443 2       
ÖK 00543 2 33 3  
ÖK 006   3 33    
Ara Toplam23637 1114 3  
Katkı41110220100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2022-2023 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2021-2022 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2021-2022 Bahar2HİCRAN ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2019-2020 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2018-2019 Bahar2ERBİL AKTUĞ
Detay 2018-2019 Bahar2ERBİL AKTUĞ
Detay 2017-2018 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL
Detay 2016-2017 Bahar2KADİR PEKTAŞ
Detay 2015-2016 Bahar2TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2014-2015 Bahar2TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2013-2014 Bahar2TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2012-2013 Bahar2SELDA ÖZGÜN CİRTİL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 202 TÜRK-İSLAM EL SANATLARI - II 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SELDA ÖZGÜN CİRTİL socirtil@pau.edu.tr FEN A0217 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç 16-18. yüzyıllar arasında İslam dinini benimsemiş ülkelerde üretilmiş küçük obje ve mimari süsleme örneklerini tanıtmak, eserleri üretildikleri tarihsel bağlamın özgül koşulları ile değerlendirebilmek.
İçerik 16. ve 18. yüzyıllar arasında üretilmiş el sanatı ürünleri ve mimariye bağlı bezeme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtımı
2 Klasik Dönem Osmanlı Halıları
3 Klasik Dönem Osmanlı Halıları
4 Osmanlı Saray Halıları
5 Düz Dokuma Yaygılar
6 Ahşap Sanatı
7 Ahşap Sanatı
8 Ahşap Sanatı
9 Ebru Sanatı
10 Ebru Sanatı
11 Arasınav
12 Minyatür Sanatı
13 Minyatür Sanatı
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gönül Öney, “Çini ve Seramik”, Osmanlı Uygarlığı II, (Haz. Halil İnalcık-Günsel Renda), (Ankara, 2004): 698-735. Charlotte Maury, “İznik Seramik ve Çinileri”, Louvre Koleksiyonlarından Başyapıtlarla İslam Sanatının Üç Başkenti: İstanbul, Isfahan, Delhi, (İstanbul, 2008): 67-74. Türkçe
YS. Bağcı, F. Çağman, G. Renda ve Z. Tanındı, Osmanlı Resim Sanatı, (İstanbul, 2006) Serpil Bağcı, “Osmanlı Mimarisinde Boyalı Nakışlar”, Osmanlı Uygarlığı II, (Haz. Halil İnalcık-Günsel Renda), (Ankara, 2004): 737-59. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları