Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 315TARİHİ ÇEVRE VE MÜZECİLİK - I2 + 05. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tarihi çevre koruma bilincinin öğrencilere aşılanması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Tarihi çevre korumaya giriş, tarihi çevreyi oluşturan unsurlar, tarihi çevre koruma bilincinin doğuşu ve gelişimi, çağdaş tarihi çevre koruma tarihi, Türkiye’de tarihi çevre koruma tarihçesi, tarihi çevre korumada uygulamanın aşamaları, koruma amaçlı imar planının özellikleri ve örnekler, tarihi çevre korumanın gerekliliği, günümüzde tarihi çevre korumanın sorunları, Türkiye’de tarihi çevre korumadaki problemler ve örnek yerleşmelerin durumu verilmekte.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müze kavramı nedir? Müze oluşumunda etkili olan düşüncelerle ilgili bilgileri edinir.
2Müzeciliğin tarihsel gelişimini kavrar.
3Dünyada açılan ilk müzeler ile Türk müzeciliği Osmanlı döneminde müze anlayışı ile ilgili bilgiler edinir.
4Türk Müzeciliği için önemli bir isim Osman Hamdi Bey ve dönemi ile sonrasında Cumhuriyet Dönemindeki müzecilik anlayışını kavrar.
5Müzelerin mimarisi ve işlevleri hakkında bilgi edinilmesi, bir müzede sergileme nasıl yapılır ile ilgili bilgi sahibi olur.
6Müzelere gelen bir kültür varlığının kayıt edilmesi ve envanterlenmesi ile ilgili bilgileri edinir ve öğrenciler bir envanter yaparak uygulama beceresi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0015 4     3  
ÖK 0025  5    2  
ÖK 003  3     5  
ÖK 0045 22    2  
ÖK 0053 4  2     
ÖK 0064 2  3  3  
Ara Toplam22 157 5  15  
Katkı40310100300

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2MEHMET KUTLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 315 TARİHİ ÇEVRE VE MÜZECİLİK - I 2 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
FEN A0211 Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç Tarihi çevre koruma bilincinin öğrencilere aşılanması amaçlanmaktadır.
İçerik Tarihi çevre korumaya giriş, tarihi çevreyi oluşturan unsurlar, tarihi çevre koruma bilincinin doğuşu ve gelişimi, çağdaş tarihi çevre koruma tarihi, Türkiye’de tarihi çevre koruma tarihçesi, tarihi çevre korumada uygulamanın aşamaları, koruma amaçlı imar planının özellikleri ve örnekler, tarihi çevre korumanın gerekliliği, günümüzde tarihi çevre korumanın sorunları, Türkiye’de tarihi çevre korumadaki problemler ve örnek yerleşmelerin durumu verilmekte.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tarihi Çevre Kavramı nedir?
2 Tarihi Çevre koruma düşüncesinin gelişimi
3 Türkiye’de Tarihi çevrenin yasal alt yapısı
4 Türkiye’de Tarihi çevrenin yasalarla yapılan tanımlamaları
5 Tarihi Çevre koruma düşüncesinin gelişimi
6 Tarihi Çevre koruma düşüncesinin gelişimi
7 Tarihi Çevrede korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri
8 Tarihi Çevrenin bozulmasına neden olan etkenler
9 Tarihi Çevrenin bozulmasına neden olan etkenler
10 Ara Sınav
11 Bozulan tarihi çevrenin restorasyonundan önce yapılan çalışmalar
12 Bozulan tarihi çevrenin restorasyonundan önce yapılan çalışmalar
13 Bozulan tarihi çevrenin restorasyonunda uygulanan yöntem ve teknikler
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ahunbay, Z. (1996), Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları