Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 221EPİGRAFİ - I2 + 03. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Osmanlıcada kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısı ve tanınması. Cami, köprü, mezar taşı vb. yerlerde görülen kitabelerin okunabilmesi. Ayrıca Türklerin tarih boyunca kullandıkları yazı çeşitlerinin öğretilmesi.
Ders İçeriği Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çeşme, Cami gibi mekânlarda karşılaştığı kitabeleri okuyabilme becerisi kazanır
2Hat yazısını okuyabilme becerisini kazanır.
3Sanatsal malzemesinin tarihsel süreç içersindeki oluşum ve değişim evrelerini açıklayabilecektir.
4Kültürel miras ürünlerinin değerini kavrar.
5Yapıların ve eserlerin tarihlerini tespit edebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0012 33  3    
ÖK 0022 33  4    
ÖK 0034    15 2  
ÖK 00425 1  1  34
ÖK 0052 23       
Ara Toplam125810 113 234
Katkı21220030011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2CEMAL BAYAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 221 EPİGRAFİ - I 2 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. CEMAL BAYAK cbayak@pau.edu.tr EGT A0331-09 FEN A0217 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Osmanlıcada kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısı ve tanınması. Cami, köprü, mezar taşı vb. yerlerde görülen kitabelerin okunabilmesi. Ayrıca Türklerin tarih boyunca kullandıkları yazı çeşitlerinin öğretilmesi.
İçerik Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
2 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
3 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
4 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
5 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
6 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
7 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
8 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
9 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
10 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
11 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
12 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
13 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
14 Alfabenin tanınması, hece, kelime ve cümlelerin okunma ve anlamlandırılması , Arap ve Fars dilinin Türkçeye yansıyan özelliklerinin öğretilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Timurtaş, Faruk Kadri, Osmanlıcaya Giriş, İstanbul, 1979.Türkçe
Ergin, Muharrem, Osmanlıca Dersleri, İstanbul, 1987. Türkçe
Develi, Hayati, Osmanlıca Türkçesi Kılavuzu, İstanbul, 2000.Türkçe
Devellioğlu, Ferit, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Ankara, 1993, 11. bsk. Türkçe
Yüce, Nuri, “Osmanlı Türkçesi,” Osmanlı Medeniyeti Tarihi, İstanbul, 1999, c. 1, s. 3-20.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları