Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ARK 428SEMİNER - II2 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, iyi bir seminerin nasıl hazırlanacağını irdelemek ve bilimsel araştırma metotları esas alınarak seminer örnekleri incelemektir. Bu dersin hedefleri, araştırma alanlarının (Antik kent, seramik, heykel, mimari vb.) belirlenerek seminerin detaylarının belirlenmesi, uygulama konuları belirlenerek grup çalışmalarının incelenesi ve uygulama konularının sunum haline getirilmeleri sağlanarak ve sınıf içerisinde tartışılarak, çalışma konularının incelenmesidir.
Ders İçeriği Seminer dersinin amacı bir sonraki yılda yapılan bitirme tezi çalışmasının alt yapısının öğrencilerde oluşturulmasına yöneliktir. Bilimsel bir araştırma nasıl yapılır, safhaları, konuyla ilgili bilgi toplama, eseri tanımlama, yazma ve kaynak gösterme yöntemleri örneklerle anlatılmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İyi bir seminerin nasıl hazırlanacağı irdelenir.
2 Bilimsel araştırma metotları esas alınarak seminer örnekleri incelenir.
3Araştırma alanları (Antik kent, seramik, heykel, mimari vb.) belirlenerek seminerin detayları belirlenir.
4Uygulama konuları belirlenerek grup çalışmaları incelenir.
5Uygulama konularının sunum haline getirilmeleri sağlanır ve sınıf içerisinde tartışılarak, çalışma konuları incelenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015           3
ÖK 0025 5       4  
ÖK 003 3      4    
ÖK 004   3555    5 
ÖK 005  435555555 5
Ara Toplam10396101010595958
Katkı2121222121212

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)8324
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)15230
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar2ÖZLEM AYTEK
Detay 2012-2013 Bahar2MEHMET OKUNAK
Detay 2011-2012 Bahar2MEHMET OKUNAK
Detay 2010-2011 Bahar2MEHMET OKUNAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ARK 428 SEMİNER - II 2 + 0 2 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ÖZLEM AYTEK oaytek@pau.edu.tr İTBF A0017 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, iyi bir seminerin nasıl hazırlanacağını irdelemek ve bilimsel araştırma metotları esas alınarak seminer örnekleri incelemektir. Bu dersin hedefleri, araştırma alanlarının (Antik kent, seramik, heykel, mimari vb.) belirlenerek seminerin detaylarının belirlenmesi, uygulama konuları belirlenerek grup çalışmalarının incelenesi ve uygulama konularının sunum haline getirilmeleri sağlanarak ve sınıf içerisinde tartışılarak, çalışma konularının incelenmesidir.
İçerik Seminer dersinin amacı bir sonraki yılda yapılan bitirme tezi çalışmasının alt yapısının öğrencilerde oluşturulmasına yöneliktir. Bilimsel bir araştırma nasıl yapılır, safhaları, konuyla ilgili bilgi toplama, eseri tanımlama, yazma ve kaynak gösterme yöntemleri örneklerle anlatılmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Arkeolojide seminerin önemi, bir seminerin hazırlanmasında metot ve teknikler anlatılacaktır.
2 Bir seminerin hazırlanması için kitaplar, periyodikler ve antik kaynaklardan nasıl yararlanılacağı açıklanacaktır.
3 Hierapolis ve Laodikeia antik kentleri örneğinde seramik, heykel ve mimarlıkla ilgili bir seminer nasıl hazırlanır açıklanacaktır.
4 Kazı buluntularıyla ilgili bir seminer örneğinde kataloglama, çizim, fotoğraflama ve kaynaklara ulaşma yöntem ve teknikleri anlatılacaktır.
5 Batı Anadolu’daki mimari yapılarla ilgili Laodikeia Tapınak A, Hierapolis Triton Nymphaeumu örneğinde bir semineri anlatılması anlatılacaktır.
6 Seminer hazırlanması için öğrencilere tek tek yada gruplar halinde seminerler dağıtılacaktır.
7 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
8 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
9 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
10 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
11 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
12 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
13 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
14 Örencilerin hazırladığı seminerlerin sınıfta sunulacak ve seminer üzerine yorumlar alınacaktır.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları