Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ARK 223ERKEN TUNÇ ÇAĞI ANADOLU ARKEOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Anadolu’nun MÖ 3. binyıl kronolojisini ve çevre kültür bölgeleriyle çağdaşlıklarını kavrayabilme. Doğu ve güneydoğu Anadolu Erken Tunç Çağı’nın dinamiklerini algılama. Batı Anadolu’nun MÖ 3. binyılda Anadolu ile Ege kültürleri arasındaki taşıyıcı rolünü ve Ege kültürlerinin gelişimindeki önemli katkılarını tartışarak kavrama yetisi kazanmaktır.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında, Anadolu’da kentleşmeyle ilgili önemli adımların atıldığı Erken Tunç Çağı’nın bölgelere göre özellikleri tanıtılacaktır. Anadolu’nun MÖ 3. Binyıl boyunca, Suriye-Mezopotamya, Balkanlar ve Ege gibi coğrafyalarla kurduğu siyasi ve ticari ilişkilere de değinilecektir. Dersin amacı, ilk merkezi krallıkların oluşumuna zemin oluşturan dönemin dinamiklerinin öğrencilere tanıtılmasıdır
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Anadolu’nun MÖ 3. binyıl kronolojisini ve çevre kültür bölgeleriyle çağdaşlıklarını kavrayabilme
2Doğu ve güneydoğu Anadolu Erken Tunç Çağı’nın dinamiklerini algılama
3Mezopotamya araştırmaları içerisinde Anadolu’da yürütülen araştırmaların kilit işlevi konusunda farkındalık
4Orta Anadolu Erken Tunç Çağı’nın ana karakteri ve tüm Yakındoğu içindeki öncü konumu hakkında görüş sahibi olabilmek
5Batı Anadolu Erken Tunç Çağı’nın ana unsurlarını özellikle mimari ve seramik açısından tanımlayabilme
6The ability of understanding the aracı role of Western Anatolia between Anatolian and Aegean culturesin the third millennium

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015555         
ÖK 0024   5        
ÖK 003   4      224
ÖK 0044  54        
ÖK 0054  54        
ÖK 006    4 2222   
Ara Toplam17551917 2222224
Katkı3113300000001

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3927
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2UMAY OĞUZHANOĞLU AKAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ARK 223 ERKEN TUNÇ ÇAĞI ANADOLU ARKEOLOJİSİ 2 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. UMAY OĞUZHANOĞLU AKAY uoguzhan@pau.edu.tr İTBF A0018 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Anadolu’nun MÖ 3. binyıl kronolojisini ve çevre kültür bölgeleriyle çağdaşlıklarını kavrayabilme. Doğu ve güneydoğu Anadolu Erken Tunç Çağı’nın dinamiklerini algılama. Batı Anadolu’nun MÖ 3. binyılda Anadolu ile Ege kültürleri arasındaki taşıyıcı rolünü ve Ege kültürlerinin gelişimindeki önemli katkılarını tartışarak kavrama yetisi kazanmaktır.
İçerik Bu ders kapsamında, Anadolu’da kentleşmeyle ilgili önemli adımların atıldığı Erken Tunç Çağı’nın bölgelere göre özellikleri tanıtılacaktır. Anadolu’nun MÖ 3. Binyıl boyunca, Suriye-Mezopotamya, Balkanlar ve Ege gibi coğrafyalarla kurduğu siyasi ve ticari ilişkilere de değinilecektir. Dersin amacı, ilk merkezi krallıkların oluşumuna zemin oluşturan dönemin dinamiklerinin öğrencilere tanıtılmasıdır
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Terminoloji ve coğrafya
2 Doğu Anadolu'da Geç Kalkolitik Çağ
3 Batı Anadolu'da Geç Kalkolitik Çağ
4 Doğu Anadolu'da Erken Tunç Çağı
5 Başlangıcından itibaren Anadolu madenciliğinin evreleri
6 Orta Anadolu'da Erken Tunç Çağı
7 Erken Tunç Çağı'nda Troya
8 Öğrencilerin sözlü sunumları
9 Öğrencilerin sözlü sunumları
10 Ara sınav
11 Kuzeybatı Anadolu'da Erken Tunç Çağı
12 Kıyı Ege'de Erken Tunç Çağı
13 Erken Tunç Çağı'nda ticaret
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları