Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TAR 475İNSAN HAKLARI TARİHİ2 + 07. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İlkçağdan Yakınçağ sürecine İnsan Hakları alanındaki gelişmeleri ortaya koymak, insan haklarının tarihi gelişimini paylaşmak.
Ders İçeriği İlkçağdan başlayarak insan hakları alanındaki gelişmeler, İnsan hakları bildirileri (İngiliz haklar bildirileri Magna Carta vs.), Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi, Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannamesi, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemlerinde insan hakları gelişmeleri ve uygulamaları, Birleşmiş Milletler Anayasa’sının ortaya çıkışı, Avrupa Konseyi ve insan hakları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsan hakları tarihini öğretir.
2İnsanın temel ve dokunulmaz haklarını kavratır.
3İnsanlığı haklarını elde etme yolunda verdiği çabayı kavratır.
4Hak kavramı çerçevesinde bilinç olgunlaşmasına yardım eder.
5Öğrencilere analiz yapma ve bilgiyi kullanma yeteneği kazandırır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001  3          
ÖK 003  3          
ÖK 005  3          
Ara Toplam  9          
Katkı0020000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5315
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2022-2023 Güz2İZZETTİN BEŞTAŞ
Detay 2011-2012 Güz2ERCAN HAYTOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TAR 475 İNSAN HAKLARI TARİHİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. İZZETTİN BEŞTAŞ ibestas@pau.edu.tr İTBF B0109 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç İlkçağdan Yakınçağ sürecine İnsan Hakları alanındaki gelişmeleri ortaya koymak, insan haklarının tarihi gelişimini paylaşmak.
İçerik İlkçağdan başlayarak insan hakları alanındaki gelişmeler, İnsan hakları bildirileri (İngiliz haklar bildirileri Magna Carta vs.), Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi, Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannamesi, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemlerinde insan hakları gelişmeleri ve uygulamaları, Birleşmiş Milletler Anayasa’sının ortaya çıkışı, Avrupa Konseyi ve insan hakları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İnsan Hakları Kavramı
2 İnsan Haklarının Gelişimi (İngiltere-Amerika)
3 İnsan Haklarının Gelişimi (Fransı İhtilali)
4 Fransız Yurttaş Hakları Beyannamesi
5 Osmanlı'da İnsan Hakları Gelişimi Tanzimat ve Islahat Fermanları
6 Osmanlı'da İnsan hakları Gelişimi I.ve II.Meşrutiyet Anayasaları ve uygulamaları
7 Milli Mücadele ve Cumhuriyet Dönemlerinde İnsan hakları (Cumhuriyet Dönemi Anayasaları ve uygulamaları)
8 İnsan Hakları Kuruluşları ve Faaliyet Alanları
9 Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları
10 Vize Sınavı
11 Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları
12 İnsan Hakları ve Çocuklar
13 İnsan Hakları ve Kadınlar
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mesut Gülmez, İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, TODAİ, Ankara 1994.Türkçe
İonna Kuçuradi, Bülent Peker (haz.), Elli Yıllık Deneyimlerin Işığında Türkiye’de ve Dünyada İnsan Hakları, Hacettepe Üniversitesi İnsan Hakları ve Felsefesi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara,1999.Türkçe
Mehmet Genç, İnsan Hakları ve Temel Özgürlükleri, Ulusal ve Uluslararası Temel Mevzuat, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayını, Bursa, 1997.Türkçe
Münci Kapani, İnsan Haklarının Uluslararası Boyutları, Bilgi Yayınevi,1991.Türkçe
Mesut Gülmez, İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, TODAİ, Ankara 1994.Türkçe
İonna Kuçuradi, Bülent Peker (haz.), Elli Yıllık Deneyimlerin Işığında Türkiye’de ve Dünyada İnsan Hakları, Hacettepe Üniversitesi İnsan Hakları ve Felsefesi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara,1999.Türkçe
Mehmet Genç, İnsan Hakları ve Temel Özgürlükleri, Ulusal ve Uluslararası Temel Mevzuat, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayını, Bursa, 1997.Türkçe
Münci Kapani, İnsan Haklarının Uluslararası Boyutları, Bilgi Yayınevi,1991.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları