Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ARK 320MÜZECİLİK - II2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı; Türkiye’de müzeciliğin kuruluş ve gelişimini bilmek. Türkiye’deki önemli müzeleri ve eserlerini tanır. Dersin hedefi; araştırma yaptığı müzeyle ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilir.
Ders İçeriği Dünyada ve Türkiye’de müzeciliğin kuruluş ve gelişim tarihi, müzeyi oluşturan unsurlar, müzelerin amaçları, toplama, belgeleme, konservasyon ve eğitim gibi konular ele alınacaktır. Dünyadan ve ülkemizdeki önemli müzelerden örnekler seçilerek teşhir, düzenleme, envanter ve eser fişi hazırlama gibi mesleki hayata hazırlayacak bilgiler verilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türkiye’de müzeciliğin kuruluş ve gelişimini bilir
2Türkiye’deki önemli müzeleri ve eserlerini tanır
3Türkiye’deki müze çeşitleri olan arkeoloji, etnografya, özel müzeler, kent müzelerinin ayrımlarını yapabilir
4Müzelerde teşhir ve belgelemenin önemini kavrayabilme
5Modern müzeciliğin gerektirdiği eğitim gibi konuları kavrayabilme
6Kültür varlıklarını tanıtma ve koruma konusunda bilinçlenir
7Araştırma yaptığı müzeyle ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015  5         
ÖK 002 5           
ÖK 003        5    
ÖK 004    4 5      
ÖK 005     5       
ÖK 006  5       555
ÖK 007       5 5   
Ara Toplam5555455555555
Katkı1111111111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)12224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler2612
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5210
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZLEM AYTEK
Detay 2020-2021 Bahar1COŞKUN DAŞBACAK
Detay 2019-2020 Bahar1COŞKUN DAŞBACAK
Detay 2013-2014 Bahar1FAHRİYE BAYRAM
Detay 2012-2013 Bahar1KORAY ALPER
Detay 2011-2012 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2010-2011 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2009-2010 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2008-2009 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2007-2008 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2006-2007 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI
Detay 2005-2006 Bahar1MUSTAFA BÜYÜKKOLANCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ARK 320 MÜZECİLİK - II 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ÖZLEM AYTEK oaytek@pau.edu.tr İTBF A0017 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Dersin amacı; Türkiye’de müzeciliğin kuruluş ve gelişimini bilmek. Türkiye’deki önemli müzeleri ve eserlerini tanır. Dersin hedefi; araştırma yaptığı müzeyle ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilir.
İçerik Dünyada ve Türkiye’de müzeciliğin kuruluş ve gelişim tarihi, müzeyi oluşturan unsurlar, müzelerin amaçları, toplama, belgeleme, konservasyon ve eğitim gibi konular ele alınacaktır. Dünyadan ve ülkemizdeki önemli müzelerden örnekler seçilerek teşhir, düzenleme, envanter ve eser fişi hazırlama gibi mesleki hayata hazırlayacak bilgiler verilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi
2 İstanbul Arkeoloji Müzesi
3 İzmir Arkeoloji Müzesi
4 Antalya Arkeoloji Müzesi
5 Çorum Arkeoloji Müzesi
6 Gaziantep Zeugma Müzesi
7 Eskişehir Eti Müzesi
8 Antakya Mozaik Müzesi
9 Mardin Müzesi
10 Ara Sınav
11 İstanbul Oyuncak Müzesi
12 İstanbul Modern Sanat Müzesi
13 Denizli Arkeoloji Müzesi
14 Denizli Atatürk Evi ve Etnografya Müzesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Altunbaş, A.-Ç. Özdemir, Çağdaş Müzecilik Anlayışı ve Ülkemizde Müzeler, Ankara 2012.Türkçe
Boyraz, B., “Müze Teknolojileri ve Sergileme Farklılıkları”, İdil, Cilt 2, Sayı 8, 2013, s. 113-128.Türkçe
Çolak, B., “Tarihsel Süreç İçerisinde Müzelerle Birlikte Değişen Sergileme Mekanları; New York Modern Sanat Müzesi (MoMA) ve Frankfurt Modern Sanat Müzesi (MMK) Örneği”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 30, Yıl: 2011/1, s. 37-45.Türkçe
Genim, S., “Bir Toplum İçin Gelecek Yaratmada Müzelerin Yeri” II.Müzecilik Semineri, 1994, s.16-18.Türkçe
Yücel, E., Türkiye’de Müzecilik, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 1999. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları