Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 416ALTAYİSTİĞE GİRİŞ2 + 08. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Altay dilleriyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek.
Ders İçeriği Türk Dili tarihinin devirleri. .Altay Dilleri Teorisi, Ural-Altay Dil Ailesi. .Türkçe, Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dillerin ortaya çıkışları ve gelişmeleriyle ilgili süreçleri kavrayabilme yeteneği,
2Diller arasındaki akrabalıkları ve değişkenlikleri kavrayabilme yeteneği
3Kültürel farklılaşmalarla diller arasındaki farlılaşmaları belirleyebilme ve çözebilme yeteneği,
4Türk dili ile Altay dilleri (Moğolca, Japonca, Korece ve Mançu-Tunguzca) arasındaki akrabalık ilişkisine bağlı olarak dil-millet, dil-coğrafya ilişkisini kavrayabilme,
5Dille toplumsal yaşamı ilişkilendirebilme, farklı toplumlardaki farklı dil davranışlarının nedenlerini gözlemleyebilme,
6Çalışma konularını uygulayabilme, konu belirleyebilme yeteneği,
7Tarihi dilbilimsel kapsamda Altayistik alanla ilgili bakış açısı oluşturabilme, ve geliştirilmiş kuramları çözebilme yeteneği,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015 5  5      
ÖK 002 5    5    5
ÖK 0035  335      
ÖK 004  5  55     
ÖK 005       555  
ÖK 006 5 5      5 
ÖK 007   55  5    
Ara Toplam1010101381510105555
Katkı111212111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2MUSTAFA AĞCA
Detay 2023-2024 Bahar2DİLEK UZUNKAYA
Detay 2021-2022 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2020-2021 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2019-2020 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2018-2019 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2017-2018 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2016-2017 Bahar2BİLGE ÖZKAN
Detay 2015-2016 Bahar2BİLGE ÖZKAN
Detay 2014-2015 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2013-2014 Bahar1BİLGE ÖZKAN
Detay 2012-2013 Bahar2BİLGE ÖZKAN
Detay 2011-2012 Bahar2MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2009-2010 Bahar2BİLGE ÖZKAN
Detay 2008-2009 Bahar1MEHMET VEFA NALBANT
Detay 2004-2005 Bahar1TURGUT TOK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 416 ALTAYİSTİĞE GİRİŞ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DİLEK UZUNKAYA duzunkaya@pau.edu.tr İTBF B0108 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Altay dilleriyle ilgili bilgi ve becerileri geliştirmek.
İçerik Türk Dili tarihinin devirleri. .Altay Dilleri Teorisi, Ural-Altay Dil Ailesi. .Türkçe, Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türk Dili tarihinin dönemleri.
2 Türkçe ve diğer dünya Dilleri.
3 Ural-Altay Dil Ailesi,
4 Altay Dilleri Teorisi nedir? Türkçe ve diğer Altay dillerinin ilişkisi.
5 Altay Dillerinin birbirleriyle ayrılan ve benzeyen yönleri.
6 Türkçe,Moğolca, Mançuca-Tunguzca, Japonca ve Korece’nin sesbilgisi, biçimbilgisi ve sözdizimi özelliklerinin karşılaştırılması.
7 Altay Dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
8 Altay Dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
9 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
10 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
11 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
12 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
13 Altay dilleri arasında sözcük düzeyinde biçimlik ve seslik incelemeler.
14 Genel değerlendirme ve sonuç.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları