1 | 1908-1923 dönemi Türk edebiyatını bir bütün (isim, eser, mektep) olarak kavrayabilme. |
2 | 1908-1923 döneminde görülen belli başlı edebiyat hareketlerinin (Fecr-i Ati, Nev Yunanilik, Nayiler, Milli Edebiyat vb.) benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme. |
3 | Edebiyat-toplum, edebiyat-devir, edebiyat-düşünce ilişkisinin farkına varabilme. |
4 | Farklı edebi türlerdeki (şiir, hikâye, roman, tiyatro) edebi metinleri çözümleyebilme becerisini geliştirme. |
5 | Farklı şair ve yazarlara ait edebi metinleri bir arada görüp karşılaştırabilme becerisi kazanma. |
6 | Ahmet Haşim, M. Emin Yurdakul, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Ali Canip, Mehmet Akif, Yahya Kemal, Faruk Nafiz gibi şairlerin Türk şiirlerine olan katkılarını kavrayabilme. |
7 | Refik Halit, Memduh Şevket, Yakup Kadri, Halide Edip ve Reşat Nuri gibi yazarların Türk hikâye, roman ve tiyatrosuna olan katkılarını kavrayabilme. |