1 | 15. yy. Çağatay edebiyatını, bu edebiyatın önde gelen sanatçılarını, bu sanatçıların eski ve yeni Türk dil ve edebiyatına etkilerini eski bilgilerinin de ışığında anlama birikimi kazanmak. |
2 | Çağatay Türkçesinin gelişme aşamaları ve diğer lehçelerden ayrılan yönlerini tanımak. Konuyla ilgili kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanmak. |
3 | Çağatay Türkçesi ile diğer Türk dili alanları arasında bilimsel yöntemlerle karşılaştırmalar yapabilme, çalışabilme, bilimsel bilgi üretebilme becerisi kazanmak. |
4 | Tarih ve Sosyoloji gibi kültürün parçaları olan disiplinlerle ilgi kurarak Çağatay Türk kültürü ve tarihi hakkında yazılı eserler vasıtasıyla bilgi edinmek, benzer ve farklı yönleri kavrayıp ilişkilendirerek alanına bütüncül bakabilme becerisi kazanmak. |
5 | Bugünkü Türk lehçelerinden Özbek ve Yeni Uygur Türkçeleri ile Çağatayca arasındaki ilişkiyi anlamak ve geçmişle bugün arasında bağ kurma birikimi kazanmak. |