Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 462TÜRK AŞIK EDEBİYATI2 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Türk Halk edebiyatı hakkında bilgileri geliştirmek
Ders İçeriği İslamiyet’ten önce Türk Kültür hayatında ozan-baksı geleneği ve özellikleri, Türk Edebiyatı içinde Âşık Edebiyatının yeri ve önemi, mahiyeti ve oluşumu, ürünler, âşıklık geleneği.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Türk Âşık Edebiyatı alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma.
2Türk Âşık Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3Türk Âşık Edebiyatı alanında verilen bilgileri, bilgi ve düşünce dünyasında terkip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma.
4Türk Âşık Edebiyatı alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, bunları verilere uygulayabilme yeteneği kazanma.
5Türk Âşık Edebiyatı alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme.
6Türk Âşık Edebiyatı alanındaki bilgileri diğer edebiyat alanlarındaki bilgiler ile karşılaştırabilme ve analiz edebilme becerisi kazanma.
7Edinilen bilgilerle Türk edebiyatına bütüncül yaklaşabilme becerisi kazanma
8Türk Âşık Edebiyatı alanında elde edilen bilgileri toplumsal değişim ve dönüşümler çerçevesinde ulusala ve evrensele kazandırma, yeni ve güncel üretimlere hazırlayabilme becerisi kazanma.
9Edinilen bilgileri kullanabilmede mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olabilme becerisi elde etmek.
10Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme, Türkçeyi doğru kullanabilme becerisi kazanma.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00154445       
ÖK 002 5          
ÖK 00344 555555555
ÖK 004  5         
ÖK 005   5        
ÖK 006     5      
ÖK 007       55555
ÖK 008455544   5  
ÖK 009555444    54
ÖK 010445555555  5
Ara Toplam222724282323101515151519
Katkı232322122222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21326
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)21326
Ödevler12626
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12626
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2018-2019 Güz1MUSTAFA ARSLAN
Detay 2018-2019 Güz1DİLEK ÇETİNDAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 462 TÜRK AŞIK EDEBİYATI 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA ARSLAN marslan@pau.edu.tr İTBF B0008 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Türk Halk edebiyatı hakkında bilgileri geliştirmek
İçerik İslamiyet’ten önce Türk Kültür hayatında ozan-baksı geleneği ve özellikleri, Türk Edebiyatı içinde Âşık Edebiyatının yeri ve önemi, mahiyeti ve oluşumu, ürünler, âşıklık geleneği.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Aşık Tarzı Edebiyat bilgi alanının ve temel kaynakların tanıtımı.
2 Aşık kavramı ve Türk kültür hayatındaki yeri.
3 İslam öncesi dönemde saz ve söz ustaları, ozan baksı, şaman, oyun, büyü, yırav, şeşen vb. kavramların değerlendirilmesi
4 Aşık tarzı geleneği oluşturan şartlar ve kültürel zemin ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesi
5 Aşık tarzı gelenek içindeki edebi üretimler ve konuyla ilgili farklı görüşlerin tartışılması
6 Aşık tarzı şiir geleneği ve konuyla ilgili görüşlerin tartışılması
7 Aşık tarzı gelenek ve rüya motifi, konuyla ilgili görüşlerin tartışılması
8 Aşık tarzı gelenekte icra ortamları ve icra vasıtaları
9 16. ve 17. yüzyıllarda aşık edebiyatı ve temsilcileri.
10 18 ve 19. yüzyıllarda aşık edebiyatı ve temsilcileri
11 20. yüzyıl ve günümüzde aşık edebiyatı ve temsilcileri
12 Aşık edebiyatında değişim ve dönüşüme bağlı özellikler. Sözlü, Yazılı ve Elektronik kültür ortamı etkileri
13 Aşık tarzı edebiyatta üslup ve ifade özellikleri
14 Kültürel aktarımda aşık tarzı geleneğin yeri ve önemi konusunda görüşler ve tartışmalar.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Köprülü, M. Fuad; Türk Saz Şairleri, Ankara, 1962.Türkçe
Günay, Umay; Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara,1986.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000.Türkçe
Artun, Erman; Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Adana, 2011Türkçe
Oğuz, M. Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005Türkçe
Köprülü, M. Fuad; Türk Saz Şairleri, Ankara, 1962.Türkçe
Günay, Umay; Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara,1986.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000.Türkçe
Artun, Erman; Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Adana, 2011Türkçe
Oğuz, M. Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005Türkçe
Köprülü, M. Fuad; Türk Saz Şairleri, Ankara, 1962.Türkçe
Günay, Umay; Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara,1986.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000.Türkçe
Artun, Erman; Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Adana, 2011Türkçe
Oğuz, M. Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005Türkçe
Köprülü, M. Fuad; Türk Saz Şairleri, Ankara, 1962.Türkçe
Günay, Umay; Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara,1986.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000.Türkçe
Artun, Erman; Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Adana, 2011Türkçe
Oğuz, M. Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005Türkçe
Köprülü, M. Fuad; Türk Saz Şairleri, Ankara, 1962.Türkçe
Günay, Umay; Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara,1986.Türkçe
Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara, 2000.Türkçe
Artun, Erman; Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Adana, 2011Türkçe
Oğuz, M. Öcal vd.; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2005Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları