Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 338YENİ TÜRK EDE. METİN İNCELEMELERİ - II2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Şiir, hikaye, roman, tiyatro örneklerinden hareketle metin çözümleme bilgi ve becerisini geliştirmek
Ders İçeriği Farklı şair ve yazarların şiir, hikaye, roman ve tiyatro eserleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Metin”, “metin çözümlemesi” kavramlarının anlam ve kapsamını öğrenip kavrayabilme.
2Farklı metin çözümleme yöntemlerini öğrenip bunlar arasındaki benzerlik ve farklılıklarını ayırt edebilme.
3Herhangi bir edebi metinle karşılaştığında bunu belli bir yöntem dahilinde çözümleyebilme.
4Farklı sanatkarlara ait metinler arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilecek karşılaştırma yeteneğini geliştirebilme.
5Metin çözümleme hususunda kendine güven duygusu kazanma.
6Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarılı ve güzel kullanabilme birikimin geliştirme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001554454445454
ÖK 002444445555454
ÖK 003555544545454
ÖK 004345434545454
ÖK 005454544545454
ÖK 006545455544444
Ara Toplam262727262526292529242924
Katkı455444545454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)21326
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11313
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar1İSMAİL ÇETİŞLİ
Detay 2011-2012 Bahar1İSMAİL ÇETİŞLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 338 YENİ TÜRK EDE. METİN İNCELEMELERİ - II 2 + 0 1 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
İTBF B0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Şiir, hikaye, roman, tiyatro örneklerinden hareketle metin çözümleme bilgi ve becerisini geliştirmek
İçerik Farklı şair ve yazarların şiir, hikaye, roman ve tiyatro eserleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Metin çözümlemesine dair genel yaklaşımlar
2 A.N.Asya'nın Naat şiirinin çözümlemesi
3 A.N.Asya'nın Naat şiirinin çözümlemesi
4 N.F.Kısakürek'in Çile şiirinin çözümlemesi
5 N.F.Kısakürek'in Çile şiirinin çözümlemesi
6 Sabahattin Ali'nin Ses hikayesinin çözümlemesi
7 Sabahattin Ali'nin Ses hikayesinin çözümlemesi
8 Mustafa Kutlu'nun Rüzgarlı Pazar hikayesinin çözümlemesi
9 Mustafa Kutlu'nun Rüzgarlı Pazar hikayesinin çözümlemesi
10 N.F.Kısakürek'in Bir Adam Yaratmak Tiyatrosunun çözümlemesi
11 N.F.Kısakürek'in Bir Adam Yaratmak Tiyatrosunun çözümlemesi
12 C.Külebi'nin Atatürk Kurtuluş Savaşında şiirinin çözümlemesi
13 C.Külebi'nin Atatürk Kurtuluş Savaşında şiirinin çözümlemesi
14 Metin çözümleme yöntemleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çetişli, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş –Şiir-, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2002.Türkçe
Kaplan, Mehmet; Hikaye Tahlilleri, Dergâh Yay., İst., l979.Türkçe
Kaplan, Mehmet; Şiir Tahlilleri -2-, Dergâh Yay., İst., l980.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları