Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDE 490TÜRKÇE VE YENİ MEDYA2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İletişim araçlarının büyük değişimi ve 1993 sonrası internetle tanışan Türkiye. Bu tarihten sonra Türkçenin “yeni medya” adı ile anılan iletişim araçlarında aldığı yeni biçim/lerin ve “yeni medya”nın Türkçeye kattıklarının, ondan aldıklarının değerlendirilmesi.
Ders İçeriği Yeni medya nedir? Tarihsel gelişimi. Sözlü kültür, yazılı kültür ve yeni medya Görsel-İşitsel iletişim araçları bağlamında yeni medya Yeni medya ve dil. Yeni medyanın Türkçeye etkileri Yeni medya ile Türkçeye giren kavramlar. Yeni medya ve Türk Dil Kurumu (çalışmaları vb.) Twitter, Facebook gibi sosyal ağlarda Türkçenin kullanımı Sosyal ağların dile etkileri. Yeni medya, medya okuryazarlığı Tanıma yaşlarına göre Türk insanının yeni medyayı kullanımı. Tanıma yaşlarına göre Türk insanının yeni medyayı kullanımı. Genel Değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Yeni medya” kavramının belletilmesi.
2Yeni medya ile Türkçeye giren kavramlar ve bunun Türkçeyle ilişkisinin değerlendirilerek belletilmesi
3"Yeni Medya"nın olumlu ve/veya olumsuz etkilerinin öğrencilere aktarılması ve öğretilmesi
4Sosyal ağların dile etkileri, medya okuryazarlığı ve Türk insanının "yeni medya" ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10440
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2612
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar2DİDEM GÜLÇİN ERDEM KÜK
Detay 2018-2019 Bahar2DİLEK ÇETİNDAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDE 490 TÜRKÇE VE YENİ MEDYA 2 + 0 2 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. DİDEM GÜLÇİN ERDEM KÜK dgulcine@pau.edu.tr İTBF B0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İletişim araçlarının büyük değişimi ve 1993 sonrası internetle tanışan Türkiye. Bu tarihten sonra Türkçenin “yeni medya” adı ile anılan iletişim araçlarında aldığı yeni biçim/lerin ve “yeni medya”nın Türkçeye kattıklarının, ondan aldıklarının değerlendirilmesi.
İçerik Yeni medya nedir? Tarihsel gelişimi. Sözlü kültür, yazılı kültür ve yeni medya Görsel-İşitsel iletişim araçları bağlamında yeni medya Yeni medya ve dil. Yeni medyanın Türkçeye etkileri Yeni medya ile Türkçeye giren kavramlar. Yeni medya ve Türk Dil Kurumu (çalışmaları vb.) Twitter, Facebook gibi sosyal ağlarda Türkçenin kullanımı Sosyal ağların dile etkileri. Yeni medya, medya okuryazarlığı Tanıma yaşlarına göre Türk insanının yeni medyayı kullanımı. Tanıma yaşlarına göre Türk insanının yeni medyayı kullanımı. Genel Değerlendirme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği ve temel kavramları hakkında bilgilendirme.
2 “Yeni Medya” nedir?
3 Sözlü kültür, yazılı kültür, dijital kültür kavramları.
4 İkincil sözlü kültür çağı
5 Sanal gerçeklik
6 İnternet ve Türkçe kullanımı
7 Sosyal medya ve kültür
8 Ara sınav
9 Küreselleşme ve medya
10 Medya okuryazarlığı
11 İnternet gazeteciliği
12 Dijital medya etiği
13 Hikâye anlatımının geleceği
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Assman, Jan (2001). Kültürel Bellek, -Eski Yüksek Kültürlerde Yazı, Hatırlama ve Politik Kimlik-, (çev. A. Tekin), Ayrıntı Yayıncılık, İstanbul. Türkçe
Ong, Walter J. (2013). Sözlü ve Yazılı Kültür –Sözün Teknojileşmesi-, (4. Baskı), Metis Yayınları, İstanbul.Türkçe
Aydoğan, F. ve Akyüz, A. (der.) 2010. İkinci Medya Çağında İnternet. Alfa Yayınevi. İstanbulTürkçe
Baudrillard, Jean (2021). Simulakrlar ve Simülasyon, (Çev. Oğuz Adanır), Doğu Batı Yayınları, İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları