Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 106DİKSİYON VE BEDEN DİLİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Diksiyon ve beden dilinin iletişimdeki önemini kavramak.
Ders İçeriği Diksiyon nedir? Önemi günlük hayatımızdaki yeri? Dil tanımı: anadil, ortak dil, kültür dili nedir? Dillerin doğuşu Türk dilinin yapısı ve kaynağı dilbilgisinin bölümleri ağız, şive, lehçe nedir? Solunum alıştırmaları. Diksiyonda solunumun önemi solunum aygıtı ve görevleri nedir? Ses nedir, nasıl oluşur? Pes, orta, tiz tonlar. Ses organlarını tanıma ve kullanma. Beden dili; temel konular ve çıkış noktaları. Hareket grupları boğumlama çalışmaları. Egzersizler tekerleme söyleme çalışmaları. Oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, sayışmacalar, bağımsız tekerlemeler. Diksiyon kusurları ve düzeltme yolları pelteklik, gılama, ıslıklama, kekemelik düzeltme işaretinin konuşma dilindeki yeri ince a ince o uzun i (selenler) vurgu ve durak hataları anlatım bozuklukları. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kişilerarası ilişkilerin önemini kavrar
2Bireysel olarak doğru iletişimin önemini kavrar
3Okulöncesi eğitimde iletişimin önemini kavrar
4Günlük yaşamda iletişim becerisinin önemini bilir.
5Etkili iletişim becerileri kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001242 22424
ÖK 002242122324
ÖK 003444444433
ÖK 004222 22222
ÖK 005222222222
Ara Toplam12161271212151115
Katkı232122323

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar2ALİ ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 106 DİKSİYON VE BEDEN DİLİ 2 + 0 2 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ALİ ÖZCAN aliozcan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Diksiyon ve beden dilinin iletişimdeki önemini kavramak.
İçerik Diksiyon nedir? Önemi günlük hayatımızdaki yeri? Dil tanımı: anadil, ortak dil, kültür dili nedir? Dillerin doğuşu Türk dilinin yapısı ve kaynağı dilbilgisinin bölümleri ağız, şive, lehçe nedir? Solunum alıştırmaları. Diksiyonda solunumun önemi solunum aygıtı ve görevleri nedir? Ses nedir, nasıl oluşur? Pes, orta, tiz tonlar. Ses organlarını tanıma ve kullanma. Beden dili; temel konular ve çıkış noktaları. Hareket grupları boğumlama çalışmaları. Egzersizler tekerleme söyleme çalışmaları. Oyun tekerlemesi, masal tekerlemesi, sayışmacalar, bağımsız tekerlemeler. Diksiyon kusurları ve düzeltme yolları pelteklik, gılama, ıslıklama, kekemelik düzeltme işaretinin konuşma dilindeki yeri ince a ince o uzun i (selenler) vurgu ve durak hataları anlatım bozuklukları. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişim Nedir?
2 İletişimde beden dilinin önemi
3 beden dili drama uygulama atolyeleri
4 beden dili drama uygulama atolyeleri
5 beden dili drama uygulama atolyeleri
6 Beden dili drama uygulama atolyeleri
7 Beden Dili drama uygulama atolyeleri
8 ÖDEV
9 Beden dili uygulama atolyeleri
10 İletişimde Beden Dilinin ve diksiyonun Önemi
11 Daha İyi İletişim Kurabilmek İçin Beden Dili Özellikleri
12 Ellerin Verdiği Mesjlar
13 Gözler Bakışlar Başın Kullanımı
14 Beyin,duygular,bedenimiz
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Söz ve Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay, Y.K.Y.2012Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav 1
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları