Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 139DAVRANIŞ YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
Ders İçeriği Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hedef davranışı bilecektir.
2Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
3Davranış tedavi planı bilir
4Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001321415511
ÖK 002321415511
ÖK 0032214144 1
ÖK 0042213144  
Ara Toplam1084154181823
Katkı321415511

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2022-2023 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2021-2022 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2020-2021 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2019-2020 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2018-2019 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2017-2018 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2016-2017 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2015-2016 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2014-2015 Bahar1TUNCAY ORAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 139 DAVRANIŞ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. TUNCAY ORAL toral@pau.edu.tr KMYO C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
İçerik Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış ve öğrenme sorunlarına yol açan etmenler
2 Davranış değiştirme ve öğretim sürecinde aile
3 Öğretim için olumlu sınıf ortamı hazırlama
4 Doğal öğretim yöntemleri, Sistematik öğretim
5 Bireyselleştirilmiş davranış değiştirme planı hazırlama ve uygulama
6 Hedef davranış
7 Hedef davranışın ölçümü ve kaydı
8 Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması
9 Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma
10 Davranış kaydı teknikleri
11 Davranış sağaltımı planlama
12 Değiştirilen davranışta kalıcılık
13 Değiştirilen davranışın genellenmesi
14 Grupla akran eğitimi ile sosyal etkileşimi destekleme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,AnkaraTürkçe
Özyürek, M. (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara Türkçe
Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara Türkçe
Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları AnkaraTürkçe
Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara Türkçe
Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimi; Süleymen EPİTEK, İFTAR, TOPBAŞ, DİKEN, CAVKAYTAR, BATU, GÜRSEL, VURAN, YÜCESOY ÖZKAN; Anadolu ÜniversitesiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları