Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 202ÖZEL EĞİTİM - II2 + 44. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Gelişim engelli çocuklara yaklaşımıve eğitimini öğrenmek.
Ders İçeriği GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM BOZULUĞU OLAN ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel gereksinimli çocukların (öğrenme güçlüğü olan, fiziksel yetersizliği ve sağlık problemleri olan, iletişim yetersizlikleri olan, duygusal ve davranışsal bozukluğu olan, otistik bozukluğu olan çocuklar ile üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların) gelişim özelliklerini bilir.
2Özel gereksinimli çocukların eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir/uygular.
3Özel gereksinimli çocukların uygun olmayan davranışlarını ortadan kaldırmada uygulamalı davranış analizinin ilke ve tekniklerini bilir/uygular.
4Özel gereksinimli çocuklara kavram ve beceri öğretimini bilir.
5Özel gereksinimli çocuklara öz-bakım becerinin öğretimini bilir.
6Özel gereksinimli çocuklara oyun ve sosyal becerilerin öğretimini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001555555512
ÖK 0023333335 1
ÖK 0033333335 1
ÖK 0043333335  
ÖK 0053333335  
ÖK 0063333335  
Ara Toplam2020202020203014
Katkı333333501

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11515
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)6318
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2022-2023 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2021-2022 Bahar1TUNCAY ORAL
Detay 2020-2021 Bahar2TUNCAY ORAL
Detay 2019-2020 Bahar1ALİ ÖZCAN
Detay 2018-2019 Bahar3TAMER AYDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar2TAMER AYDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar2CEYHUN ERSAN
Detay 2015-2016 Bahar2CEYHUN ERSAN
Detay 2014-2015 Bahar1ALİ ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 202 ÖZEL EĞİTİM - II 2 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. TUNCAY ORAL toral@pau.edu.tr KMYO C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Gelişim engelli çocuklara yaklaşımıve eğitimini öğrenmek.
İçerik GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM BOZULUĞU OLAN ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar
2 İşitme Yetersizliği olan Çocuklar
3 Görme Yetersizliği olan Çocuklar
4 Dil ve Konuşma Bozukluğu olan Çocuklar
5 Fiziksel Yetersizliği ve Sağlık Problemleri olan Çocuklar
6 Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu olan Çocuklar
7 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)olan Çocuklar
8 Otistik Bozukluğu olan Çocuklar
9 Çoklu Yetersizliği olan Çocuklar
10 Uygulamalı Davranış Analizi
11 Kavram ve Beceri Öğretimi
12 Öz-bakım Becerilerinin Öğretimi
13 Sosyal Becerilerin Öğretimi
14 Oyun Becerilerinin Öğretimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Türkçe
Ataman, A. (Ed.) (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları