Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 234ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Ders İçeriği Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001454115522
ÖK 002454  5522
ÖK 003343  4411
Ara Toplam11141111141455
Katkı454005522

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler2714
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1DİLARA HARMANDAR ERGÜL
Detay 2022-2023 Bahar1DİLARA HARMANDAR ERGÜL
Detay 2021-2022 Bahar2DİLARA HARMANDAR ERGÜL
Detay 2020-2021 Bahar2DİLARA HARMANDAR ERGÜL
Detay 2019-2020 Bahar2DİLARA HARMANDAR ERGÜL
Detay 2018-2019 Bahar2ALİ ÖZCAN
Detay 2017-2018 Bahar1ALİ ÖZCAN
Detay 2016-2017 Bahar1CEYHUN ERSAN
Detay 2015-2016 Bahar1CEYHUN ERSAN
Detay 2014-2015 Bahar2ALİ ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 234 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLARA HARMANDAR ERGÜL dharmandar@pau.edu.tr KMYO C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
İçerik Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk Edebiyatının Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
2 Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişimine Etkilerini
3 Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı ve Görsel Yayınların Temel Öğeleri
4 Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri
5 Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Basılı Yayınların Değerlendirilmesi
6 Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Sahip Olması Gereken Nitelikleri
7 Okulöncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Görsel Yayınların Değerlendirilmesi
8 Çocuk Edebiyatı Türleri
9 Çocuklar İçin Hazırlanan Edebi Metinleri Sunuş Teknikleri
10 Çocuklar İçin Hazırlanan Edebi Metinleri Sunuş Teknikleri
11 Çocuk Edebiyatı ve Çocuklara Yönelik Medya Yayınlarını Değerlendirmek
12 Çocuk. Medya ve Aileler için Medya Okuryazarlığı
13 Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek
14 Çocukların ve Ailelerin Çocuk Yayınlarını Kullanmalarına Rehberlik Etmek
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alp, D., Kardaş, C. (2016) Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Sever, S. (2019) Çocuk ve edebiyat. TudemTürkçe
Gönen, M. (2019) Erken çocukluk döneminde çocuk edebiyatı. Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları