Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 201ÖZEL EĞİTİM - I2 + 43. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Gelişimsel engelli çocuklara yaklaşımı kavramak.
Ders İçeriği FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ:ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ,üstün zekalı çocukların eğitimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fiziksel engelli çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri bilir/uygular.
2Zihinsel engelli çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların eğitiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri bilir/uygular.
3Zihinsel engelin nedenleri ve türleri bilir ve bu çocukları ayırt eder.
4Engelli çocuklarda oyun ve oyun materyallerini bilir ve oyun etkinliklerini engelin tür ve derecesine uygun olarak uyarlar.
5Engelli çocuklarla sanat ve yaratıcılık faaliyetlerini planlar ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001111222512
ÖK 002111222512
ÖK 003211222512
ÖK 004111222512
ÖK 005111222512
Ara Toplam65510101025510
Katkı111222512

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)5210
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2DİLARA HARMANDAR ERGÜL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 201 ÖZEL EĞİTİM - I 2 + 4 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLARA HARMANDAR ERGÜL dharmandar@pau.edu.tr KMYO C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Gelişimsel engelli çocuklara yaklaşımı kavramak.
İçerik FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ:ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ,üstün zekalı çocukların eğitimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitime Gereksinimi olan Çocuk Kimdir? Özel Eğitimde Temel Kavramlar: Zedelenme, Yetersizlik, Engellilik ve Risk Grubunda olmak ne demektir?
2 Özel Eğitimin Tanımlanması. Özel Gereksinimli Çocukların Sınıflandırılması ve Yaygınlık Oranları
3 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
4 Özel Eğitimde Değerlendirme
5 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları(BEP): BEP’in Özellikleri ve İçeriği
6 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları(BEP): BEP Geliştirme Süreci
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları(BEP): Örnek BEP Geliştirme
8 Uygulamalı Davranış Analizinin Tanımlanması ve İlkeleri
9 Uygulamalı Davranış Analizi: Uygun Davranışların Kazandırılması
10 Uygulamalı Davranış Analizi: Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması
11 Kavram Öğretimi
12 Beceri Öğretimi
13 Erken Çocukluk Özel Eğitimi
14 Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Türkçe
Ataman, A. (Ed.) (2003). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları