Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 430SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmek.
Ders İçeriği Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar; sosyal zeka, sosyal yeterlik, Sosyal beceri modelleri: Motor sosyal beceri modeli, üretici sosyal beceri modeli, üç sistem yaklaşımı, kendini sunma yaklaşımı. Sosyal beceri öğeleri: Sözel, sözsüz, motor-jest öğeleri. Sosyal beceri ölçeklerinin tanıtılması ve bir sosyal beceri eğitim programının hazırlanması. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ÖÇ1 Okul öncesi dönemdeki sosyal gelişim ilkelerini açıklar.
2ÖÇ2 Sosyal beceriyi tanımlar.
3ÖÇ3 Sosyal becerileri sınıflandırır.
4ÖÇ4 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin önemini, kısa ve uzun süreli sonuçlarla açıklar.
5ÖÇ5 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
6ÖÇ6 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimini yaşlara göre açıklar.
7ÖÇ7 Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerilerinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
8ÖÇ8 Sosyal beceri yetersizliklerinin nedenlerini ve türlerini açıklar.
9ÖÇ9 Okul öncesi dönem çocukları için sosyal beceri eğitim programlarından örnekler sunar.
10ÖÇ10 Okul öncesi dönem çocukları için sosyal beceri eğitim programı oluşturur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 006         
ÖK 008         
ÖK 009         
ÖK 010         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler3721
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12323
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1DİLARA HARMANDAR ERGÜL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 430 SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLARA HARMANDAR ERGÜL dharmandar@pau.edu.tr KMYO C0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmek.
İçerik Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar; sosyal zeka, sosyal yeterlik, Sosyal beceri modelleri: Motor sosyal beceri modeli, üretici sosyal beceri modeli, üç sistem yaklaşımı, kendini sunma yaklaşımı. Sosyal beceri öğeleri: Sözel, sözsüz, motor-jest öğeleri. Sosyal beceri ölçeklerinin tanıtılması ve bir sosyal beceri eğitim programının hazırlanması. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtılması.
2 Sosyal gelişim nedir ? Okul öncesi dönemde sosyal gelişim
3 Sosyal beceri nedir ? Sınıflandırılması
4 Sosyal becerilerle ilgili kavramlar
5 Sosyal becerilerin önemi
6 Okul öncesi dönemde sosyal becerilerin gelişimi
7 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
8 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
9 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörler
10 Sosyal beceri yetersizliği
11 Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler-Hülya Gülay-Berrin Akman-Pegem YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları