Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 294ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Erken çocukluk eğitiminde matematik etkinliklerini planlama ve uygulama
Ders İçeriği Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek için yöntem ve teknikler; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklarda matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklama
2Erken çocuklukta farklı matematik program ve yaklaşımlarını bilme
3Erken çocuklukta matematikle ilgili temel kavramları ve bu kavramların gelişimini açıklama
4Çocuk merkezli yaklaşımı kullanarak matematiksel kavramların gelişimini destekleyici etkinlikleri hazırlama ve uygulama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler14114
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14114
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)414
Arasınav (Öğrenci)111
Sınav (Öğrenci)111
Sunum14228
Materyal Tasarlama/Uygulama14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2ERİNÇ ERGENEKON


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 294 ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ERİNÇ ERGENEKON eergenekon@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Erken çocukluk eğitiminde matematik etkinliklerini planlama ve uygulama
İçerik Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek için yöntem ve teknikler; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Matematik Nedir?
2 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminin Yeri ve Önemi
3 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Kavramlarının Gelişimi
4 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
5 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi NCTM İlke ve Standartları
6 Sayı, Sayma ve İşlem -Etkinlik Örnekleri
7 Ölçme-Etkinlik Örnekleri
8 Ara sınav
9 Geometri ve Uzamsal Düşünme-Etkinlik Örnekleri
10 Veri Analizi,Grafik Oluşturma ve Olasılık-Etkinlik Örnekleri
11 Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik Eğitim Programları (Building Blocks, Big Math for Little Kids, Number Worlds,...)
12 MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'nda Matematik Eğitimi
13 Erken Çocukluk Dönemi Matematik Eğitiminde Değerlendirme
14 Erken Çocukluk Dönemi Matematik Eğitiminde Aile ve Öğretmenin Rolü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları