Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 231ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Ders İçeriği Kişilik ve benlik özellikleri Duyum ve algı Savunma mekanizmaları Çocukları tanıma teknikleri Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar Çocuklarda duygu ve davranım sorunları Özel sorunları olan çocuklar Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuğu tanımak
2Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilecektir.
3Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz3AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 231 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI 3 + 0 3 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
İçerik Kişilik ve benlik özellikleri Duyum ve algı Savunma mekanizmaları Çocukları tanıma teknikleri Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar Çocuklarda duygu ve davranım sorunları Özel sorunları olan çocuklar Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 KİŞİLİK GELİŞİM KURAMLARI
2 KİŞİLİK GELİŞİM KURAMLARI
3 ÇOCUKTA GERÇEK BENLİK KAVRAMINI ETKİLEYEN AİLE FAKTÖRLERİ
4 DAVRANIŞ OLUŞUM ZİNCİRİ
5 DUYUM ALGI VE KAVRAMLARI
6 SAVUNMA MEKANİZMALARI
7 ÇOCUKLARI TANIMA SÜRECİ
8 ÇOCUKLARI TANIMADA KULLANILABİLECEK TEKNİKLER
9 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE RUHSAL SORUNLAR
10 DUYGU VE DAVRANIM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR
11 ÖZEL SORUNLARI OLAN ÇOCUKLAR
12 TANILANMIŞ ÖZEL SORUNLARI OLAN ÇOCUKLAR
13 ÇOCUKLARDA KİŞİLİK OLUŞTURMADA SOSYAL BECERİLERİN ÖĞRENİMİ
14 dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çocuk Ruh Sağlığı- Yasemin Aydoğan-Gülümser Gültekin Akduman Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları