Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 299ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler kazanma
Ders İçeriği Kavram gelişimi ve öğretimi, kavram haritaları, proje yöntemi, bilimsel süreç becerileri, fen eğitimi planlama ve hazırlama, okul öncesinde fen merkezi, soru sorma stratejileri, gezi, gözlem, analoji, drama, deney, fen ve teknoloji
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklama
2Erken çocukluk dönemindeki bilimsel süreç becerilerini tanımlama
3Erken çocukluk fen eğitiminde kullanılabilecek teknikleri ve yöntemleri açıklama
4Erken çocuklukta fen etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12222
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ERİNÇ ERGENEKON
Detay 2022-2023 Bahar1ERİNÇ ERGENEKON
Detay 2021-2022 Bahar1ERİNÇ ERGENEKON
Detay 2020-2021 Bahar1AYSUN GÜNDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 299 ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ERİNÇ ERGENEKON eergenekon@pau.edu.tr TMYO A0002-07 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler kazanma
İçerik Kavram gelişimi ve öğretimi, kavram haritaları, proje yöntemi, bilimsel süreç becerileri, fen eğitimi planlama ve hazırlama, okul öncesinde fen merkezi, soru sorma stratejileri, gezi, gözlem, analoji, drama, deney, fen ve teknoloji
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Erken Çocukluk Döneminde Bilim
2 Çocuklar Feni Nasıl Öğrenir?
3 Bilimsel Süreç Becerileri Gelişimi ve Önemi
4 Bilimsel Süreç Becerileri Gelişimi ve Önemi
5 Fen Merkezleri
6 Fen Öğrenme Yöntemleri
7 Fen Öğrenme Yöntemleri
8 Etkili Sorular
9 Proje Yaklaşımı
10 Sorgulama Temelli Fen Öğretimi
11 STEM Eğitimi
12 STEM Eğitimi
13 Fen Etkinlikleri Nerelerde Yapılır?
14 Fen Eğitiminde Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları