Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 112PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
Ders İçeriği Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemini açıklar.
2Rehberlik ve psikolojik danışmanın tanımı, amacı ve ilkelerini açıklar.
3Rehberlik Hizmetleri: eğitim kademelerine göre ve birey sayısına göre rehberlik hizmetlerini açıklar.
4Rehberlik Hizmetleri: Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarını bilir ve açıklar.
5Bireyi tanıma teknikleri: Testler ve test dışı teknikleri bilir ve açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1AYKUT GÜNLÜ
Detay 2022-2023 Bahar2AYKUT GÜNLÜ
Detay 2021-2022 Bahar1AYKUT GÜNLÜ
Detay 2020-2021 Bahar1AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 112 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
İçerik Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders Tanıtımı ve Kapsamı
2 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
3 Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri
4 Okullarda Rehberlik Hizmetleri ve Servisler
5 Eğitsel Rehberlik
6 Mesleki Rehberlik
7 Kişisel Rehberlik ve Psikolojik Danışma
8 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
9 ARA SINAV
10 Özel Eğitim Ve Rehberlik
11 Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi
12 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Örgüt ve Personel
13 Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetleri
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Editör: Doç. Dr. Alim KAYA ANI YayıncılıkTürkçe
Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Editör: Mehmet GÜVEN ANI Yayıncılık Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları