Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 302ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME2 + 03. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuğu tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını bilme ve kullanma
Ders İçeriği Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocukları tanımanın önemini kavrama
2Çocukları tanımada kullanılan teknikleri açıklama
3Gözlem tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak hazırlama
4Görüşme tekniklerini çocukları tanıma amaçlı olarak hazırlama
5Ev ziyaretlerini çocukları tanıma amaçlı olarak planlama
6Çocukları tanıma amaçlı ölçekler, anketler kullanma
7Çocukları tanımaya yönelik dokümanlar hazırlama
8Portfolyo hazırlama
9Gelişim raporu hazırlama

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
ÖK 007         
ÖK 008         
ÖK 009         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 302 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuğu tanımaya yönelik değerlendirme araçlarını bilme ve kullanma
İçerik Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuğu tanıma nedir?
2 Bireysel Farklılıklar ve önemi
3 Erken Çocukluk döneminin gelişime etkisi
4 Erken Çocukluk döneminde gelişimi etkileyen faktörler
5 Derecelendirme Ölçekleri- Anektod Kaydı
6 Oyun Terapisi
7 Oyun: Çocuğun Dili-İç Dünyası
8 Ara Sınav
9 Sosyometri-Projektif Teknikler
10 Rubrik Kullanımı-Görüşme
11 Portfolyo-Dinamik Değerlendirme
12 Örneklerle Eğitici Drama-Otantik Değerlendirme
13 Ev ziyaretleri-Gözlem
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Örneklerle Okul Öncesi Çocuklarını Değerlendirme ve TanımaTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları