Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 276ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Erken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanma
Ders İçeriği Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklama
2Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklama
3Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını kavrama
4Eğitim ortam ve içeriği düzenleme becerileri kazanma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 276 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Erken çocukluk eğitiminde öğrenme yaklaşımları ile ilgili temel beceriler kazanma
İçerik Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Davranışçı öğrenme yaklaşımları-1
3 Davranışçı öğrenme yaklaşımları-2
4 Davranışçı öğrenme yaklaşımları-3
5 Bilişsel Kuramlar-1
6 Bilişsel Kuramlar-2
7 Sosyal Öğrenme Kuramı-1
8 Ara sınav
9 Sosyal Öğrenme Kuramı-2
10 Beyin Temelli Öğren Kurmaları-1
11 Beyin Temelli Öğren Kurmaları-2
12 Erken Çocukluk Eğitiminde Fiziksel Mekan-1
13 Erken Çocukluk Eğitiminde Fiziksel Mekan-2
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları