Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 5001ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocukların olumlu ve olumsuz davranışlarını belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme ve çocukların davranışlarını olumlu etkileyen ev ve okul ortamlarını düzenleme.
Ders İçeriği Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme
2Çocukların davranışlarını olumlu etkileyen ev ve okul ortamlarını düzenleme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 5001 ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı çocukların olumlu ve olumsuz davranışlarını belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme ve çocukların davranışlarını olumlu etkileyen ev ve okul ortamlarını düzenleme.
İçerik Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış yönetimi nedir?
2 Davranış çeşitleri nelerdir?
3 Davranışı değerlendirirken dikkat edilmesi gereken hususlar
4 Davranış değerlendirme teknikleri
5 Çocuklarda istenmeyen davranışlar
6 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar- Davranışçılık
7 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar-Bitişiklik ve Bağlaşımcılık
8 Ara sınav
9 Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci
10 Davranışa kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri
11 Çocukta davranış yönetiminde iletişim
12 Sınıf yönetimi
13 Sınıf yönetiminin boyutları
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi- Emel Arslan. Eğiten KitapTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları