Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 265MATEMATİK EĞİTİMİ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönemi çocuklarında matematiksel düşünceyi oluşturan, onlara sınıflama, eşleştirme, sıralama, karşılaştırma gibi çok önemli kavramları veren, matematiksel yapının temellerini atan, günümüz teknolojisini kullanarak çocukların matematikten zevk almasını ve endişe etmemelerini sağlayan öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitimde matematiksel düşüncenin geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1BEYHAN KILIÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 265 MATEMATİK EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğretmen BEYHAN KILIÇ bkilic@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul öncesi dönemi çocuklarında matematiksel düşünceyi oluşturan, onlara sınıflama, eşleştirme, sıralama, karşılaştırma gibi çok önemli kavramları veren, matematiksel yapının temellerini atan, günümüz teknolojisini kullanarak çocukların matematikten zevk almasını ve endişe etmemelerini sağlayan öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
İçerik Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul Öncesinde matematik eğitimi
2 Matematik Öğrenme Süreçleri
3 Eşleştirme-Gruplama
4 Sınıflama-karşılaştırma
5 Sıralama ve örüntü
6 Ölçme ve Grafikler
7 Sayılar ve İşlemler
8 Ara Sınav
9 okul öncesi Dönemde Geometri
10 Matematiğin diğer Öğrenme alanları ile Bütünleştirilmesi
11 Görsel Sanatlar ve matematik
12 Bilgisayar Destekli matematik
13 Öğretmen Eğitimi
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları