Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 159DAVRANIŞ YÖNETİMİ3 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
Ders İçeriği Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hedef davranışı bilecektir.
2Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
3Davranış tedavi planı bilir
4Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)6424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)4312
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1AYKUT GÜNLÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 159 DAVRANIŞ YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
İçerik Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Davranışın değerlendirmesi
3 Çocuklarda istenmeyen davranışlar
4 Çocuklarda istenmeyen davranışlar
5 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar
6 Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar
7 Örnek olgular
8 Ara sınav
9 Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci
10 Çocukta olumlu davranış kazandırma süreci
11 Davranışta kalıcılık ve süreklilik kazandırma teknikleri
12 Çocukta davranış yönetiminde iletişim
13 Sınıf Yönetimi
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları