Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 264PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK3 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
Ders İçeriği Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çağdaş eğitimde öğrenci kişilik hizmetlerinin yeri ve önemini açıklar.
2Rehberlik ve psikolojik danışmanın tanımı, amacı ve ilkelerini açıklar.
3Rehberlik Hizmetleri: eğitim kademelerine göre ve birey sayısına göre rehberlik hizmetlerini açıklar.
4Rehberlik Hizmetleri: Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarını bilir ve açıklar.
5Bireyi tanıma teknikleri: Testler ve test dışı teknikleri bilir ve açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1AYKUT GÜNLÜ
Detay 2018-2019 Bahar1AYKUT GÜNLÜ
Detay 2017-2018 Bahar1AYKUT GÜNLÜ
Detay 2016-2017 Bahar1DİLEK ULUDAĞ KODAL
Detay 2015-2016 Bahar1AZİZ SEVİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 264 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYKUT GÜNLÜ agunlu@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç rehberlik hizetlerinin gerekliliğini kavramak.
İçerik Rehberliğin konusu, amacı, ilkeleri, sınırlılıkları ve yararlandığı bilim dalları, okullara giriş nedenleri, rehberliği gerekli kılan nedenler, dayandığı temeller, rehberlik türleri, bireyi tanıma teknikleri ve araçları, okulda rehberlik uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim öğretim hizmetleri ve rehberlik
2 Rehberlik Hizmetleri
3 Rehberlik türleri
4 Eğitim kademelerine göre rehberlik
5 Kişisel-sosyal rehberlik
6 Eğitsel rehberlik
7 Mesleki rehberlik
8 ara sınav
9 Mesleki rehberlik kuramları
10 Bireyi tanıma teknikleri
11 Test dışı teknikleri
12 PDR'de örgütlenme
13 Kanun-yasa-yönetmelikler
14 Dönem sonu sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları