Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 254ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA3 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Ders İçeriği Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13226
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1AYSUN GÜNDOĞAN
Detay 2018-2019 Bahar1AYSUN GÜNDOĞAN
Detay 2017-2018 Bahar1BEYHAN KILIÇ
Detay 2016-2017 Bahar1BEYHAN KILIÇ
Detay 2015-2016 Bahar1OSMAN BÜLENT EŞKİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 254 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN GÜNDOĞAN aysungundogan@pau.edu.tr TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
İçerik Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk Edebiyatı
2 Çocuk Edebiyatının Dünya ve Türkiye'deki Gelişimi
3 Çocuk Edebiyatı Türleri
4 Hikaye Anlatma Teknikleri
5 Çocuk Kitaplarında Aranacak Nitelikler
6 Çocuk Edebiyatı Türleri
7 Çocuk Edebiyatı Türleri
8 Ara Sınav
9 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
10 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
11 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
12 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
13 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
14 Hikaye Anlatma Teknikleri Uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çocuk Edebiyatı ve Medya-Diyaddin ALP-Canser KARDAŞTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları