Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 247ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖZEL EĞİTİM3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersle erken çocuklukta özel eğitim konusunda bilgi ve beceri sahibi olabileceklerdir.
Ders İçeriği Erken çocuklukta özel eğitim hizmet türlerini bilmek.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2471. Erken çocuklukta özel eğitimi tanımak 2. Erken çocuklukta destek eğitim programlarını bilmek 3. Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimini desteklemek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 247         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1AYTEN DEMİREL
Detay 2016-2017 Güz1SEVGİ KÜÇÜKER
Detay 2015-2016 Güz1FATMA GÜLTEN İLAVLI
Detay 2014-2015 Güz1AZİZ SEVİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 247 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖZEL EĞİTİM 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AYTEN DEMİREL ademirel@pau.edu.tr TMYO B0004 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersle erken çocuklukta özel eğitim konusunda bilgi ve beceri sahibi olabileceklerdir.
İçerik Erken çocuklukta özel eğitim hizmet türlerini bilmek.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Genel Amacı, Özel Eğitimin Önemi
2 Özel Eğitim İlkeleri, Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
3 Engele Neden Olan Faktörler
4 Engeli Önleme Ve Erken Tanı Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma Yaygınlık Oranları
5 Erken çocukluk döneminde Kaynaştırma eğitimleri
6 Erken çocukluk döneminde Özel gereksinimleri belirleme ve gelişimleri izleme
7 Erken çocukluk döneminde Bireyselleştirilmiş eğitim plan ve programları
8 Erken çocukluk döneminde Sosyal ve duygusal gelişimi destekleme
9 Erken çocukluk döneminde Fiziksel gelişimi ve özbakım becerilerini destekleme
10 Erken çocukluk döneminde Bilişsel gelişimi destekleme
11 Erken çocukluk döneminde Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri
12 Erken çocukluk döneminde Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflama, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
13 Erken çocukluk döneminde İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engellilik Nedenleri İşitme Engellilerin Eğitimleri İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı,
14 Erken çocukluk özel eğitiminde çağdaş gelişmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş(2003)Tuncer,Tuba Edit; Türkçe
A.Ataman, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Temel İlkeler(1999)Mesude ATAY,Özgür Yayınları,İstanbul Türkçe
Özel Eğitim; Süleymen EPİTEK, İFTAR, TOPBAŞ, DİKEN, CAVKAYTAR, BATU, GÜRSEL, VURAN, YÜCESOY ÖZKAN; Anadolu ÜniversitesiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları