Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TAB 115TARIMSAL PAZARLAMA3 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; Tarımsal Pazarlama, Tarımsal Ürünlerin“üreticiden son tüketiciye kadar akışını sağlayan olayları ve bu akıştan doğan faaliyetleri tanımlanmaktadır. Öğrencilerin teorik pazar bilgileri ışığında dünyada ve Türkiye’de Tarımsal ürünlerin pazarlaması hakkında bilgi sahibi olmaları, dünyaya entegrasyon da pazar sistemleri ve hizmetleri konusundaki mevcut Pazar yapısı konusunda altyapı oluşturma pratiği edinmeleridir.
Ders İçeriği Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili bazı kavramlar, pazarlamanın ülke ekonomisi açısından önemi, tarımsal pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tarımsal pazarlamada etkili olan faktörler, tarımsal pazarlama hizmetleri (esas hizmetler, yardımcı hizmetler), tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları ve pazarlama aşamaları, tarımsal ürünlerin pazarlanmasında yer alan aracılar ve pazarlama kuruluşları, Türkiye’de bazı tarımsal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar, Türkiye’de bazı hayvansal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar anlatılmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bu dersin sonunda Tarımsal Pazarlama ilgili genel kavram ve ilkeleri öğrenen öğrenci, ileriki meslek yaşamında kendi alanında faaliyette bulunurken Tarımsal Pazarlama ve Pazarlama Teknikleri daha etkin bir şekilde yararlanmayı sağlayarak uygulamada ve ürün pazarlamada daha sağlıklı kararlar alabilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ÖK 001                       
Ara Toplam                       
Katkı00000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler6212
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)5210
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)5210
Grup Oturumları (PDÖ, Task, Seminer, Panel) (Öğrenci)10220
Sunum (Öğrenci)5210
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1VEDAT OFLAZ
Detay 2013-2014 Güz1AHMET ERMİŞ
Detay 2012-2013 Güz1AHMET ERMİŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TAB 115 TARIMSAL PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
TMYO B0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin genel amacı; Tarımsal Pazarlama, Tarımsal Ürünlerin“üreticiden son tüketiciye kadar akışını sağlayan olayları ve bu akıştan doğan faaliyetleri tanımlanmaktadır. Öğrencilerin teorik pazar bilgileri ışığında dünyada ve Türkiye’de Tarımsal ürünlerin pazarlaması hakkında bilgi sahibi olmaları, dünyaya entegrasyon da pazar sistemleri ve hizmetleri konusundaki mevcut Pazar yapısı konusunda altyapı oluşturma pratiği edinmeleridir.
İçerik Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili bazı kavramlar, pazarlamanın ülke ekonomisi açısından önemi, tarımsal pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tarımsal pazarlamada etkili olan faktörler, tarımsal pazarlama hizmetleri (esas hizmetler, yardımcı hizmetler), tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları ve pazarlama aşamaları, tarımsal ürünlerin pazarlanmasında yer alan aracılar ve pazarlama kuruluşları, Türkiye’de bazı tarımsal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar, Türkiye’de bazı hayvansal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar anlatılmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Anlayışları, Yaklaşımlar
2 Pazarlamanın Tanımı ve İlgili Kavramlar, Diğer Bilimlerle Olan İlişkisi
3 Talep ve Tüketim Teorisi, Talep ve tüketici dengesi
4 Tüketim şekillerindeki değişmeler ve satın alma pratikleri, Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
5 Arz ve Üretim Teorisi
6 Tarımsal Ürünlerin Pazarlama Fonksiyonları
7 Pazar çeşitleri ve Fiyat oluşumu
8 Pazarlama karması (stratejiler), Ürün, Ürün stratejisi, Ürün yaşam eğrisi, Yeni ürün geliştirme
9 Fiyat, Fiyatlandırma yöntemleri, Yöntem seçimi
10 Dağıtım
11 pazar seçimi, grup-seminer çalışmaları
12 Pazar ve Pazarlama Araştırmaları, Pazarlama araştırmasının aşamaları, Pazarlama araştırması konusunda uygulamalar
13 Pazarlama Masrafları ve Pazarlama Marjları
14 Uluslararası Tarımsal Pazarlama Araştırması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Güneş,T.,1996.Tarımsal Pazarlama,Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1467,Ders Kitabı:435,Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları