Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ORG 208ORGANİK ÜRÜNLERİN PAZARLANMASI2 + 14. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek.İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek. İşletmenin kontrol edilemeyen değişkenleri ve kontrol edilebilen değişkenlerini belirlemek.Pazar bölümlerini değerlendirmek ve uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak.Ürünün farklılaştırılmasına, konumlandırılmasına yardımcı olmak.Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler almak.Fiyatın belirlenmesine yardımcı olarak uyarlanmasını sağlamak.Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak.Pazarlama kanallarını belirlemek.Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak.Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak.
Ders İçeriği Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci fiyat, ürün, dağıtım, tutundurma konularında bilgi ve tecrübe kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)7321
Ödevler3515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3515
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)3515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2022-2023 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2021-2022 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2020-2021 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2019-2020 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2018-2019 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2017-2018 Bahar1RÜVEYDA BAĞBOZAN
Detay 2016-2017 Bahar1HACER ŞENSÖZ
Detay 2015-2016 Bahar1VEDAT OFLAZ
Detay 2014-2015 Bahar1VEDAT OFLAZ
Detay 2013-2014 Bahar1AHMET ERMİŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ORG 208 ORGANİK ÜRÜNLERİN PAZARLANMASI 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. RÜVEYDA BAĞBOZAN rbagbozan@pau.edu.tr TMYO B0102 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek.İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek. İşletmenin kontrol edilemeyen değişkenleri ve kontrol edilebilen değişkenlerini belirlemek.Pazar bölümlerini değerlendirmek ve uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak.Ürünün farklılaştırılmasına, konumlandırılmasına yardımcı olmak.Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler almak.Fiyatın belirlenmesine yardımcı olarak uyarlanmasını sağlamak.Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak.Pazarlama kanallarını belirlemek.Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak.Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak.
İçerik Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Organik tarımın önemini kavrama
2 Organik üretimin denetlenmesinde yetkili kuruluşlar,
3 Kontrol ve sertifikasyon şartlarının kavranması
4 Organik ürünlerin pazarlanması ve bu konudaki kuralların bilinmesi
5 Organik tarım sürecini öğrenerek organik bitkisel üretim planlaması yapabilecek duruma getirmek
6 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımı için engel olan sorunları çözme
7 Organik tarıma yönelik politikaları ekonomik açıdan değerlendirebilme,
8 Tarımsal pazarlamanın ekonomik gelişmedeki önemi bilinmesi
9 Dünyada ve Ülkemizde Organik ürünlerin pazar yapısı
10 Dünya’da organik tarım ürünlerine yönelik pazarlama ve tüketim yapısın anlatılması
11 Avrupa’da organik tarım ürünlerine yönelik pazarlama ve tüketim yapısın anlatılması
12 Türkiye’de organik tarım ürünlerine yönelik pazarlama ve tüketim yapısın anlatılması
13 Organik Ürünlerde Tüketici Tercihleri ve Fiyat Oluşumu
14 Organik Ürünlerde Pazarlama Stratejileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Güneş, T. 1996. Tarımsal Pazarlama, AÜZF Yayınları, No:1467, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları