Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STT 116BESLENME2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmede ve gıda işlemede, insanların gereksinimini karşılayacak şekilde gıdaların besleyici değerlerini göz ardı etmeden bilgi, deneyim ve yeni kaynakların uygulanabilirliğini arttırmaktır. Bugün, gıda geçmişte olduğundan daha farklı bir yaklaşımla, yaşamsal önemi, açlıkla savaşmadaki yeri, sağlık üzerine olumlu veya olumsuz etkileri ile ele alınmaktadır. Gelecekte gıda endüstrisi bugün olduğu noktadan daha ileride daha ciddi bilimsel araştırmalara gereksinim duyan bir alan olacaktır. Bu alandaki eğitimin ve araştırmaların temel amacı gıda endüstrisinin, çok uluslu, teşvik edici ve profesyonel bir yaklaşım ile rekabet gücünü arttırmak olmalıdır.
Ders İçeriği 1. Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. 2. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. 3. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. 4. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. 5. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi 6. Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme 7. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması 8. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi 9. Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması 10. Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması 11. Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2023-2024 Bahar2SENEM TÜFEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STT 116 BESLENME 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0205 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmede ve gıda işlemede, insanların gereksinimini karşılayacak şekilde gıdaların besleyici değerlerini göz ardı etmeden bilgi, deneyim ve yeni kaynakların uygulanabilirliğini arttırmaktır. Bugün, gıda geçmişte olduğundan daha farklı bir yaklaşımla, yaşamsal önemi, açlıkla savaşmadaki yeri, sağlık üzerine olumlu veya olumsuz etkileri ile ele alınmaktadır. Gelecekte gıda endüstrisi bugün olduğu noktadan daha ileride daha ciddi bilimsel araştırmalara gereksinim duyan bir alan olacaktır. Bu alandaki eğitimin ve araştırmaların temel amacı gıda endüstrisinin, çok uluslu, teşvik edici ve profesyonel bir yaklaşım ile rekabet gücünü arttırmak olmalıdır.
İçerik 1. Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. 2. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. 3. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. 4. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. 5. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi 6. Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme 7. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması 8. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi 9. Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması 10. Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması 11. Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin, ders planının ve işleyişinin tanıtılması
2 Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri (Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar)
3 Besin Ögeleri ve Vücuttaki Görevleri (Vitamin ve Mineraller)
4 Yeterli ve Dengeli Beslenmede Besinler ve Besin Grupları Sağlıklı Yemek Tabağının tanıtılması, su ve içecekler
5 Besin değeri kayıplarının önlenmesine yönelik besin hazırlama ilkeleri Besin güvenliği
6 Gebelikte ve Emziklikte Beslenme
7 Anne Sütü ve Süt Çocukluğu Döneminde Beslenme
8 Anne Sütü ve Süt Çocukluğu Döneminde Beslenme
9 Okul Öncesi Dönemde Beslenme ve Beslenme Sorunları (1-3 Yaş, 3-6 Yaş)
10 Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Beslenme
11 Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Beslenme
12 Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Beslenme ve Menü planlama
13 Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Beslenme ve Menü planlama
14 Kreş ve Gündüz Bakımevlerinde Beslenme ve Menü planlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pekcan, A.G.; Şanlıer, N.; Baş, M. (Ed.) (2016). Türkiye Beslenme Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı KurumuTürkçe
Karaağaoğlu, N.& Eroğlu Samur, G. (2015). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara: Pegem AkademiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Ödev10Ödev
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları