Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 428OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELLERİ2 + 03. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tarihsel bir çerçeve içinde toplumlarda gözlemlenen okul öncesi eğitimi özelliklerini kavrayabilme. Erken çocukluk eğitimin farklı ülkelerdeki statüsünü kavrayabilme. Çağdaş erken çocukluk eğitim modellerini açıklayarak tartışabilme. Türkiye ve değişik toplumlarda kullanılan erken çocukluk eğitim modellerini karşılaştırabilme.
Ders İçeriği Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi. Okul öncesi eğitiminin güncel temelleri. Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi. Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri. Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimi (Amerika, Rusya, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, İran). Bir Çocuk Büyüyor: Emile. Farklı okul öncesi eğitim modelleri. Montessori modeli. Head Start. Yapılandırıcılık; DAP. Reggio Emilia Modeli. High Scope. Waldorf yaklaşımı. Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim. Piramit yaklaşımı. Çocuk yetiştirmede toplumlar arası kültürel farklar ve ortak amaçlar. .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitiminin tarihsel temellerini ve felsefesini açıklar
2Dünyada okul öncesi eğitimin durumunu açıklar
3Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitimi modellerini karşılaştır
4Okul öncesi eğitimi modellerini analiz eder
5Ülkemizde uygulanan eğitim modeli ile diğer eğitim modellerini karşılaştır
6Okul öncesi eğitim modelleri ile ilgili akademik makaleleri takip eder
7Farklı eğitim modellerinin üstünlük ve eksikliklerini değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015 234     2 
ÖK 0025 234     2 
ÖK 0035 234     2 
ÖK 0045 234     2 
ÖK 0055 234     2 
ÖK 0065 234     2 
ÖK 0075 234     2 
Ara Toplam35 142128     14 
Katkı502340000020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1NİSAN CANSU ERTAN
Detay 2019-2020 Güz1NİSAN CANSU ERTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 428 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NİSAN CANSU ERTAN nertan@pau.edu.tr ACMYO A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Tarihsel bir çerçeve içinde toplumlarda gözlemlenen okul öncesi eğitimi özelliklerini kavrayabilme. Erken çocukluk eğitimin farklı ülkelerdeki statüsünü kavrayabilme. Çağdaş erken çocukluk eğitim modellerini açıklayarak tartışabilme. Türkiye ve değişik toplumlarda kullanılan erken çocukluk eğitim modellerini karşılaştırabilme.
İçerik Okul öncesi eğitiminin tarihsel temelleri ve felsefesi. Okul öncesi eğitiminin güncel temelleri. Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi. Türkiye’ de kullanılan erken çocukluk eğitim modelleri. Ev ve kurum merkezli eğitim, mobil anaokulları. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimi (Amerika, Rusya, İngiltere, İtalya, Hollanda, Hindistan, Japonya, İran). Bir Çocuk Büyüyor: Emile. Farklı okul öncesi eğitim modelleri. Montessori modeli. Head Start. Yapılandırıcılık; DAP. Reggio Emilia Modeli. High Scope. Waldorf yaklaşımı. Çok kültürlülük ve önyargısız eğitim. Piramit yaklaşımı. Çocuk yetiştirmede toplumlar arası kültürel farklar ve ortak amaçlar. .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
2 Montessori Modeli
3 Montessori Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
4 Reggio Emilia Modeli
5 Reggio Emilia Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
6 Waldorf Modeli
7 Waldorf Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
8 Ara sınav (Vize)
9 High-Scope Modeli
10 High-Scope Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
11 Bank Street Modeli
12 Bank Street Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
13 Head-Start Modeli
14 Head-Start Modeli (Video ve Makale İncelenmesi)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları