Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 307SINIF YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
Ders İçeriği Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilmek.
3Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilmek.
4Motivasyon kuramlarını kavrayabilmek.
5Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
6Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
7Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
8Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını kavrayabilmek.
9Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00155  333  2  
ÖK 00355 5553333  
ÖK 0044   533     
ÖK 00555 45554    
ÖK 0065   5553    
ÖK 00755 3554     
ÖK 00855  55531   
ÖK 00955 4554 1   
Ara Toplam3930 163836321355  
Katkı540255421100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN
Detay 2020-2021 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN
Detay 2019-2020 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 307 SINIF YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NİSAN CANSU ERTAN nertan@pau.edu.tr ACMYO A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
İçerik Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sınıf Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Sınıf Yönetimi Modelleri
3 Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler
4 Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler
5 Okul ve Sınıf Yönetiminde Liderlik Türleri
6 Sınıfın Fiziksel Ortamı
7 Sınıf Yönetiminde İletişim
8 ARASINAV
9 Sınıf Yönetiminde Disiplin
10 Eğitimin İşlevleri
11 Sınıfta Öğrenci Güdülenmesi (Motivasyon)
12 Sınıfta Zaman Yönetimi
13 Teknolojinin Sınıfta Kullanımı
14 Web 2.0 Teknolojileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları