Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 234ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Ders İçeriği Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00153 5544     
ÖK 00253 5443     
ÖK 00352 5555     
Ara Toplam158 15141312     
Katkı530554400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2020-2021 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2019-2020 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 234 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
İçerik Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Çocuk edebiyatı eserleri, Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Çocuk Edebiyatının Tanımı ve Hedefleri
2 Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatı
3 Çocuk Edebiyatının Önemi ve Nitelikleri
4 Çocuk Edebiyatının Gelişim Alanlarına Etkisi
5 Çocuk Edebiyatında Türler
6 İç yapı-Dış Yapı Özellikleri
7 İç yapı-Dış Yapı Özellikleri
8 Çocuk Edebiyatında Dikkat Edilecek Noktalar
9 Yaş Gruplarına Göre Çocuk Edebiyatı
10 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
11 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
12 Çocuk Edebiyatı Uygulamaları
13 Çocuk Edebiyatında Aileler
14 Çocuk ve Medya
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Prof. Dr. Sedat Sever Etkinliklerle Türkçe Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Neslihan Avcı, Ayşe Turla-“Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap. Kardaş, C. Ve Diyaddin ALP, Çocuk Edebiyatı ve Medya, Eğiten kitap, Ankara 2013 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları