Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 139DAVRANIŞ YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
Ders İçeriği Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hedef davranışı bilecektir.
2Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
3Davranış tedavi planı bilir
4Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00154 3 3      
ÖK 00254 434      
ÖK 00354 3232 1   
ÖK 00452 324  2   
Ara Toplam2014 137142 3   
Katkı540324101000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN
Detay 2020-2021 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN
Detay 2019-2020 Bahar1NİSAN CANSU ERTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 139 DAVRANIŞ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NİSAN CANSU ERTAN nertan@pau.edu.tr ACMYO A0110 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç öğrencilerin çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanması
İçerik Hedef davranış Hedef davranışın ölçümü ve kaydı Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma Davranış sağaltımı planlama Değiştirilen davranışta kalıcılık
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Davranış Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Davranış Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar
3 Çocuklarda Davranış Problemlerini Etkileyen Faktörler
4 Çocuklarda Uyku Problemleri
5 Çocuklarda Yeme Problemleri, Korku ve Saldırganlık
6 Çocuklarda İnatçılık ve Kıskançlık
7 Çocuklarda Yalan Söyleme ve Çalma
8 ARASINAV
9 Çocuklarda Tırnak Yeme, Parmak Emme
10 Çocuklarda İçe Kapanıklık ve Kekemelik
11 Duygu Durum Bozuklukları ve Anksiyete
12 A ve B Grubu Kişilik Bozuklukları
13 C Grubu Kişilik Bozuklukları
14 Davranış Yönetme Teknikleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,AnkaraTürkçe
Özyürek, M. (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara Türkçe
Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara Türkçe
Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları AnkaraTürkçe
Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara Türkçe
Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimi; Süleymen EPİTEK, İFTAR, TOPBAŞ, DİKEN, CAVKAYTAR, BATU, GÜRSEL, VURAN, YÜCESOY ÖZKAN; Anadolu ÜniversitesiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları