Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 231ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Ders İçeriği Kişilik ve benlik özellikleri Duyum ve algı Savunma mekanizmaları Çocukları tanıma teknikleri Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar Çocuklarda duygu ve davranım sorunları Özel sorunları olan çocuklar Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuğu tanımak
2Çocuklukta kişilik ve benliğin gelişimini takip edebilecektir.
3Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001552544225352
ÖK 002552544225352
ÖK 003552544225352
Ara Toplam1515615121266159156
Katkı552544225352

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler248
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz4FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2022-2023 Güz4FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2021-2022 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2020-2021 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2019-2020 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2018-2019 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 231 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI 3 + 0 4 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
İçerik Kişilik ve benlik özellikleri Duyum ve algı Savunma mekanizmaları Çocukları tanıma teknikleri Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar Çocuklarda duygu ve davranım sorunları Özel sorunları olan çocuklar Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Ruh Sağlığı Temel Kavramlar
3 Ruh Sağlığı Kuramları
4 Çocuk Ruh Sağlığı
5 Çocuk Ruh Sağlığına Etki Eden Faktörler
6 Uyum ve Davranış Sorunları ( Kaygı, Öfke, Korku, Uyku Bozuklukları)
7 Uyum ve Davranış Sorunları ( Kekemelik, Çalma, Yalan Söyleme, Kıskançlık)
8 Uyum ve Davranış Sorunları ( Altını ıslatma, Dışkı kaçırma, Tikler, Parmak emme, Tırnak yeme, Yeme bozuklukları)
9 Özel Durumlarda Çocuk Ruh Sağlığı(Göç, Salgın,Doğal Afetler)
10 Özel Durumlarda Çocuk Ruh Sağlığı (Hastalık, Ölüm, Boşanma, Kayıp)
11 Tanılanmış Özel Sorunları Olan Çocuklar (DEHB, OSB; ÖÖG)
12 Çocuk İhmal ve İstismarı
13 Çocuk İhmal ve İstismarı
14 Çocuk İhmal ve İstismarı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları