Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 434ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK DÖNEMİ2 + 03. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde okuma-yazma gelişimini anlama; okuma-yazma için gerekli becerileri destekleme; okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Ders İçeriği 1- Okuma, önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler 2- Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık 3- Yazma, önemi ve yazma gelişimi 4- Yazma öncesi beceriler ve geliştirilmesi 5- Okuma-yazma becerilerini desteklemede öğretmenin rolü 6- Okuma-yazma becerilerini destekleyici eğitim programının özellikleri 7- Okuma-yazma becerilerini destekleyici öğrenme ortamının özellikleri 8- Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1EDA BAYRAKTAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 434 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK DÖNEMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EDA BAYRAKTAROĞLU ebayraktaroglu@pau.edu.tr ACMYO A0307 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Erken çocukluk döneminde okuma-yazma gelişimini anlama; okuma-yazma için gerekli becerileri destekleme; okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
İçerik 1- Okuma, önemi ve öğrenilmesi için gerekli beceriler 2- Okuma öncesi etkinlikler ve okumaya hazırlık 3- Yazma, önemi ve yazma gelişimi 4- Yazma öncesi beceriler ve geliştirilmesi 5- Okuma-yazma becerilerini desteklemede öğretmenin rolü 6- Okuma-yazma becerilerini destekleyici eğitim programının özellikleri 7- Okuma-yazma becerilerini destekleyici öğrenme ortamının özellikleri 8- Okul öncesi eğitim programında okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 OKULA HAZIRBULUNUŞLUK VE İLKOKULA HAZIRLIK
2 OKURYAZARLIĞA BAKIŞ VE ERKEN OKURYAZARLIK
3 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİL GELİŞİMİ VE SÖZEL DİL BECERİLERİ
4 ÇOCUKLARDA OKUMA BECERİLERİNİN GELİŞİMİ
5 ÇOCUKLARDA YAZI FARKINDALIĞI BECERİSİNİN GELİŞİMİ VE İLK OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK
6 ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN KİTAPLAR İLE DESTEKLENMESİ
7 ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
8 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SINIFLARINDA OKURYAZARLIK ÇEVRESİNİN OLUŞTURULMASI
9 ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
10 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FARKLI YAKLAŞIMLAR VE ERKEN OKURYAZARLIK
11 ÇİFT DİLLİ ÇOCUKLARDA ERKEN OKURYAZARLIK GELİŞİMİ
12 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA ERKEN OKURYAZARLIK GELİŞİMİ
13 ERKEN OKURYAZARLIK ARAŞTIRMALARI
14 “OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK” ETKİNLİKLERİ
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir erken-okuryazarlik-egitimi-nobelkitap-com-474113.jpgTürkçeerken-okuryazarlik-egitimi-nobelkitap-com-474113.jpg22.09.2021 15:11:55
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kandır, A., Yazıcı, E. ve Uyanık, Ö. (2011). Eğlenceli etkinliklerle okuma yazmaya hazırlık çalışmaları. Ankara: Efil YayınlarıTürkçe
Üstün, E. (2007). Okul öncesi çocuklarının okuma yazma becerilerinin gelişimi. İstanbul: Morpa YayınlarıTürkçe
Cevher-Kalburan, N. (2010). Öykülerle alfabe: Erken çocuklukta ses farkındalığını geliştiren öyküler ve etkinlikler. Ankara: Eğiten Kitap YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları