Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 272ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FEN EĞİTİMİ3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fen Eğitimi dersinin amacı öğrencilerde fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırmaktır. Bu derste genel olarak öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için, uygun öğretme metotları ve öğretim materyalleri kullanılmaktadır. Öğrencilerin gözlem yapması ve sorular sormaya teşvik edilmesi önemlidir. Bu derste öğrenciler, konularla ilgili deneyler yaparak meydana gelen değişikleri keşfetme imkanı bulurlar.
Ders İçeriği Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen eğitiminin genel amaçlarıyla okul öncesi eğitimi programında yer alan amaç-kazanımları ilişkilendirir.
2Okul öncesi çağı çocuklarının merak etme, sorgulama, keşfetme ve duyarlılık gibi tutumları desteleyici eğitim ortamının özelliklerini açıklar.
3Fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini içeren çalışmalar planlar.
4Farklı öğretim yöntemlerinin alanda yapılmış örneklerini inceler ve değerlendirir.
5Okul öncesi çağı çocuklarına uygun temel bilimsel süreç becerilerini destekleyici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
6Okul öncesi çağı çocuklarına uygun temel bilimsel süreç becerilerini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015 45 33   5 
ÖK 0025  543    5 
ÖK 0035 4543    5 
ÖK 0045 4534    5 
ÖK 0055 35 4    5 
ÖK 0065 3534    5 
Ara Toplam30 183014213   30 
Katkı503524100050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler428
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 272 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FEN EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0302 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fen Eğitimi dersinin amacı öğrencilerde fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırmaktır. Bu derste genel olarak öğrencilere okul öncesi fen eğitiminde kullanabilecekleri teorik ve pratik bilgiler verilmektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için, uygun öğretme metotları ve öğretim materyalleri kullanılmaktadır. Öğrencilerin gözlem yapması ve sorular sormaya teşvik edilmesi önemlidir. Bu derste öğrenciler, konularla ilgili deneyler yaparak meydana gelen değişikleri keşfetme imkanı bulurlar.
İçerik Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş, ders planı, uygulama ve ödevler hakkında bilgilendirme.Erken çocukluk döneminin özellikleri, fen nedir?
2 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Önemi
3 Fen eğitiminde ailenin rolü
4 Bilimsel Süreç Becerileri
5 Fen eğitiminde öğretmenin rolü
6 Çocukluk Programlarında Fen Eğitimi (MEB, 0-3 yaş programı)
7 Erken Çocukluk Programlarında Fen Eğitimi (MEB, 3-6 yaş programı)
8 Fen Öğretim Yöntemleri
9 Fen Öğretim Yöntemleri
10 Fen Öğretim Yöntemleri
11 Fen Öğretim Yöntemleri
12 Fen Öğretim Yöntemleri
13 Fen eğitiminde değerlendirme
14 Dersin genel değerlendirmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• Orhan, A.T. (Ed.) (2018). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap. Türkçe
• Topçu, M.S. & Özkan, B. (Ed.) (2018). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi. İstanbul: Efe Akademi Yayınları.Türkçe
• Akman, B.; Uyanık Balat, G.; Güler Yıldız, T.( Ed.). (2018) Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.Türkçe
• MEB (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: Meb Yayınları • MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Yayınları Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı30Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
Yıl Sonu Etkinlik20Yıl Sonu Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları