Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5012EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME2 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
Ders İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini açıklar.
2Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
3Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler.
4Program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlar
5Türkiye ve dünyadaki program geliştirme çalışmalarını değerlendirir
6Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını fark eder
7Program değerlendirme yaklaşımlarını tanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
ÖK 007            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler428
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz2FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5012 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2 + 0 2 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program türlerini tanımak, program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklamak, eğitim programının temel ögeleri arasındaki ilişkileri analiz etmek, program geliştirme aşamalarına uygun bir öğretim programı taslağı hazırlamak, program değerlendirme yaklaşım ve modellerini tanımak ve açıklamak, Türkiye’de ve dünyadaki eğitimde program geliştirme çalışmalarını incelemektir.
İçerik Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin işleyişi hakkında bilgi Eğitim ve Öğretim ile İlgili Temel kavramlar
2 Programlarla İlgili Temel Kavramlar
3 Program Geliştirme, Model ve Tasarımlar
4 Program Geliştirme Süreci
5 Kurum Merkezli Gelişimsel Destek Programları
6 MEB 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı
7 MEB 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı
8 MEB 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı
9 MEB 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı
10 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
11 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
12 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
13 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
14 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gültekin, M.; Usta, İ. (Ed). (2016). Çocuk Gelişiminde Program. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Türkçe
Şeker, H. (Ed.)(2017) Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar ve Yaklaşımlar (4. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
MEB (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: Meb YayınlarıTürkçe
MEB (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları