Hafta | Konular |
1 |
Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
|
2 |
Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
|
3 |
Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
|
4 |
Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
|
5 |
Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
|
6 |
Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
|
7 |
Görüşme tekniği
|
8 |
Ara Sınav
|
9 |
Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
|
10 |
Sosyometrik teknikler
|
11 |
Gelişim Ölçekleri; DENVER II Gelişim Tarama Testi, PORTAGE Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Ölçeği, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi
|
12 |
Olay incelemesi tekniği
|
13 |
Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi.
|
14 |
Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
|