Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 133ÇOCUKLA İLETİŞİM2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenci, çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir.
Ders İçeriği İletişim Çocuklarla etkili iletişim teknikleri Çocuklarla etkili iletişim teknikleri İş hayatında iletişim
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci, Çocukla etkili iletişim kurabilecektir.
2Öğrenci, Çocuğun yakın çevresiyle etkili iletişim kurabilecektir.
3İş yaşamında/personelle etkili iletişim kurabilecektir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2022-2023 Güz2FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2021-2022 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2020-2021 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2019-2020 Bahar1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 133 ÇOCUKLA İLETİŞİM 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0306 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenci, çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir.
İçerik İletişim Çocuklarla etkili iletişim teknikleri Çocuklarla etkili iletişim teknikleri İş hayatında iletişim
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin, ders planının ve işleyişinin tanıtılması
2 İletişim, Tanımı, Önemi ve Türleri
3 İletişim Modeli
4 İletişimi Kolaylaştıran Etmenler- Kabul, Dinleme
5 İletişimi Kolaylaştıran Etmenler- Kabul, Dinleme
6 İletişim Engelleri ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
7 İletişim Engelleri ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
8 Savunucu İletişim
9 Savunucu İletişim
10 Çocukla İletişimde Kullanılan Dil- Sen Dili
11 Çocukla İletişimde Kullanılan Dil- Ben Dili
12 Anne-baba-çocuk çatışmaları
13 Anne-baba-çocuk çatışmaları
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Çağdaş, A. (2015). “Anne-Baba-Çocuk İletişimi” Ankara: Eğiten KitapTürkçe
Cüceloğlu, D. (2013) “Yeniden İnsan İnsana” İstanbul: Remzi KitabeviTürkçe
Aral, N.(2019). “Çocuk ve İletişim” Ankara: Vize YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları