Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5005MEDYA OKURYAZARLIĞI2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilgi okuryazarlığının boyutlarını örneklendirir
2Farklı bilgi ortamlarının özelliklerini tartışır
3Medyanın ticari boyutunu (reklamlar dahil) çözümler
4Her tür medya yapıtını nitelik yönünden değerlendirir
5Medyanın birey/toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini tanır
6Medya dilini çözümleyici bir tavırla okur
7Medya ve internete yönelik hukuki hak ve sorumlulukları takdir eder
8Medyanın ürettiği veya beslediği değişik stereotipleri ayırt eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 007            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler155
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)6212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar3CEVAT SERCAN ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5005 MEDYA OKURYAZARLIĞI 2 + 0 3 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CEVAT SERCAN ÖZER csozer@pau.edu.tr ACMYO A0302 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamaktır.
İçerik Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği, kaynaklar ve dönem projelerinin tanıtımı
2 Medya okuryazarlığı nedir ve ne değildir Medya okuryazarlığının boyutları
3 Medya Okuryazarlığının Tarihi temelleri Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullar
4 Medyanın ticari amacı ve reklamlar Reklamların çözümlenmesi ve üretilmesi
5 Haber yapım süreci Haber izlerken dikkat edilecek hususlar
6 Propaganda (veya ikna) teknikleri Karşıt propagandanın temel ilkeleri
7 Duyguların bir reyting aracı olarak kullanılması Nörofizyolojik boyut
8 Medyada karşılaşılan önyargılar Medya stereotipleri ve etkileri
9 Medya Okuryazarlığı programının incelenmesi Medya Okuryazarlığı öğretiminin ilkeleri
10 Ara Sınav
11 Bilgiye erişim becerileri Video üretim sürecine ilişkin beceriler
12 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
13 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
14 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Medya Okuryazarlığı El Kitabı - Kemal İnalTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları