DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 204SEMİNER2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sunum çalışmaları yaparak özgüven artırmak .
Ders İçeriği Sözlü anlatım türleri Konuşmanın iletişimdeki yeri ve önemi Etkili konuşmada dikkat edilecek hususlar Sözlü anlatım türleri (fıkra anlatımı, tartışma, panel, açıkoturum, sempozyum) Münazara, konferans, mülakat, radyo ve TV konuşması Öğrenci sunumları Araştırmanın önemi ve özellikleri, hoşa giden bir konuşmanın özellikleri Komite ve seminerleri yönetmek Liderlik ve zamanı iyi kullanma Gözlem ve yaşantılarımız Okuma ve araştırmalarımız Bilgi toplama yöntemleri Sunum çalışmaları .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Araştırma tekniklerini bilir.
2Sağlıklı bir sunum yapabilir.
3Rapor hazırlama tekniklerini bilir.
4Sunum çalışmaları yaparak özgüven arttırabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01233 3       
ÖK 023344  33    
ÖK 03443542 2    
ÖK 0432353233    
Ara Toplam1212131410468    
Katkı333431220000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1EDA BAYRAKTAROĞLU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  CGL 204 Dersin Adı:  SEMİNER
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA BAYRAKTAROĞLU E-Mail:  İç Hat: 
Ders Yeri ACMYO A0209,
Amaç : Sunum çalışmaları yaparak özgüven artırmak .
İçerik : Sözlü anlatım türleri Konuşmanın iletişimdeki yeri ve önemi Etkili konuşmada dikkat edilecek hususlar Sözlü anlatım türleri (fıkra anlatımı, tartışma, panel, açıkoturum, sempozyum) Münazara, konferans, mülakat, radyo ve TV konuşması Öğrenci sunumları Araştırmanın önemi ve özellikleri, hoşa giden bir konuşmanın özellikleri Komite ve seminerleri yönetmek Liderlik ve zamanı iyi kullanma Gözlem ve yaşantılarımız Okuma ve araştırmalarımız Bilgi toplama yöntemleri Sunum çalışmaları .
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Seminer nedir nasıl hazırlanır.
2 Konu PaylaşımıSeminer Raporunun Yazım Formatı
3 Seminer Raporu Başlığının Belirlenmesi,2. Rapor Yazım Dili
4 Seminer Raporu Metninasıl yazılır? Bölümlerin Yazılması(Özet giriş ana ve ara başlıklar, kaynakça gösterimi, sonuç ve öneriler )Giriş Sonuç)
5 Kaynakça nasıl taranır. Kaynakça gösterimi nasıl olmalıdır?Litaratur taraması hakkında bilgi
6 Konu İle İlgili Litaratür Tarama
7 Konu İle İlgili Litaratür Tarama
8 Konu İle İlgili Litaratür Tarama
9 Yazım Aşaması
10 Yazım Aşaması
11 Yazım Aşaması
12 Sunum Aşaması
13 Sunum Aşaması
14 Sunum Aşaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları